„Szczęśliwi czasu nie liczą” – Czesław Mozil w kampanii „Dziecko Się Liczy”

Z ogromną radością i dumą dzielimy się pierwszym efektem naszej wyjątkowej kampanii „Dziecko Się Liczy”, której pomysłodawcą są Karty Grabowskiego. To projekt bliski naszemu sercu, w którym matematyka i muzyka spotykają się, by wspierać dzieci na wielu płaszczyznach ich rozwoju. A pierwszym krokiem jest niezwykły utwór Czesława Mozila – „Szczęśliwi czasu nie liczą”.

Matematyka wokół nas

Matematyczne zegary

Pewnego dnia, przy kubku gorącej kawy, zastanawiałam się, jak uczynić naszą firmową przestrzeń jeszcze bardziej „naszą”. Rozglądając się po biurze, moją uwagę przyciągnęły zegary z nudnymi, białymi tarczami. Postanowiłam pomóc smutnym zegarom i nadać im blask – to był czas na spersonalizowane zegary Kart Grabowskiego!

Matematyka wokół nas

Tabliczka mnożenia do 100. Jak wygląda nauka tabliczki mnożenia w Polsce i innych krajach?

Tabliczka mnożenia to absolutna podstawa, która jest nieodłączną częścią edukacji wczesnoszkolnej. Bez jej opanowania trudno przejść płynnie do kolejnych tematów. W Polsce tradycyjnie uczniowie uczą się tabliczki mnożenia do 100. Ale czy taki zakres obowiązuje tylko w Polsce? Jak wygląda nauka tabliczki mnożenia w innych krajach? Sprawdźmy!

Dzieci przez wakacje zapominają tabliczkę mnożenia. Jak im pomóc szybko ją sobie przypomnieć?

Wakacje to czas relaksu, zabawy i beztroski, ale także okres, w którym dzieci mogą zapomnieć niektórych szkolnych umiejętności, w tym tabliczki mnożenia. Dwa miesiące przerwy od nauki to wystarczająco długo, by pewne nawyki matematyczne uległy osłabieniu. To w sumie nic dziwnego – jeśli dopiero się czegoś uczymy, a przez dłuższy czas do tego nie wracamy – to wiedza nam umyka. Nadchodzi w końcu nowy roku szkolny… a tabliczkę mnożenia zdecydowanie warto sobie przypomnieć! Jakie znaczenie ma dla dziecka znajomość tabliczki mnożenia? Jakie są sposoby, by szybko ją sobie odświeżyć? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w artykule.

Z życia firmy

Od czegoś trzeba zacząć… pierwsze prototypy Kart Grabowskiego

Mój mąż Andrzej Grabowski zawsze miał dwie pasje, które kierowały jego życiem – sport i matematykę. Te obszary nie tylko fascynowały go prywatnie, ale również stanowiły fundament jego zawodowej kariery. Z ogromnym zadowoleniem odnajdywał sposoby na łączenie elementów sportu z matematyką. Ta pasja z biegiem czasu doprowadziła go do stworzenia przełomowego produktu.

Robienie celowych błędów – czy ma to walor edukacyjny?

Jednym ze sposobów na zachęcenie dzieci do większej uważności i też przy okazji zabawy – jest robienie celowych błędów i pozwolenie dzieciom na ich zauważenie. Czy taki sposób ma sens? Czy może jest to tylko wymówka dla dorosłego, który te błędy rzeczywiście robi i nie chcę się do nich przed dzieckiem przyznać? ;) Postaram się w artykule odpowiedzieć na te pytania opierając się na własnych doświadczeniach.