Wysyłamy w 24 godziny (w dni robocze).

Darmowa dostawa od 150 zł

„Szczęśliwi czasu nie liczą” – Czesław Mozil w kampanii „Dziecko Się Liczy”

Z ogromną radością i dumą dzielimy się pierwszym efektem naszej wyjątkowej kampanii „Dziecko Się Liczy”, której pomysłodawcą są Karty Grabowskiego. To projekt bliski naszemu sercu, w którym matematyka i muzyka spotykają się, by wspierać dzieci na wielu płaszczyznach ich rozwoju. A pierwszym krokiem jest niezwykły utwór Czesława Mozila – „Szczęśliwi czasu nie liczą”.

Matematyka wokół nas

Tabliczka mnożenia do 100. Jak wygląda nauka tabliczki mnożenia w Polsce i innych krajach?

Tabliczka mnożenia to absolutna podstawa, która jest nieodłączną częścią edukacji wczesnoszkolnej. Bez jej opanowania trudno przejść płynnie do kolejnych tematów. W Polsce tradycyjnie uczniowie uczą się tabliczki mnożenia do 100. Ale czy taki zakres obowiązuje tylko w Polsce? Jak wygląda nauka tabliczki mnożenia w innych krajach? Sprawdźmy!

Dzieci przez wakacje zapominają tabliczkę mnożenia. Jak im pomóc szybko ją sobie przypomnieć?

Wakacje to czas relaksu, zabawy i beztroski, ale także okres, w którym dzieci mogą zapomnieć niektórych szkolnych umiejętności, w tym tabliczki mnożenia. Dwa miesiące przerwy od nauki to wystarczająco długo, by pewne nawyki matematyczne uległy osłabieniu. To w sumie nic dziwnego – jeśli dopiero się czegoś uczymy, a przez dłuższy czas do tego nie wracamy – to wiedza nam umyka. Nadchodzi w końcu nowy roku szkolny… a tabliczkę mnożenia zdecydowanie warto sobie przypomnieć! Jakie znaczenie ma dla dziecka znajomość tabliczki mnożenia? Jakie są sposoby, by szybko ją sobie odświeżyć? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w artykule.

Z życia firmy

Od czegoś trzeba zacząć… pierwsze prototypy Kart Grabowskiego

Mój mąż Andrzej Grabowski zawsze miał dwie pasje, które kierowały jego życiem – sport i matematykę. Te obszary nie tylko fascynowały go prywatnie, ale również stanowiły fundament jego zawodowej kariery. Z ogromnym zadowoleniem odnajdywał sposoby na łączenie elementów sportu z matematyką. Ta pasja z biegiem czasu doprowadziła go do stworzenia przełomowego produktu.

Robienie celowych błędów – czy ma to walor edukacyjny?

Jednym ze sposobów na zachęcenie dzieci do większej uważności i też przy okazji zabawy – jest robienie celowych błędów i pozwolenie dzieciom na ich zauważenie. Czy taki sposób ma sens? Czy może jest to tylko wymówka dla dorosłego, który te błędy rzeczywiście robi i nie chcę się do nich przed dzieckiem przyznać? ;) Postaram się w artykule odpowiedzieć na te pytania opierając się na własnych doświadczeniach.