Wysyłamy w 24 godziny (w dni robocze)

Darmowa dostawa od 150 zł

dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska

Doktor nauk społecznych, byłam doktorantką prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, z którą współpracuję od ponad dekady. W sieci odbiorcy kojarzą mnie jako @pani__zuzia, autorkę projektu #20minutdlaMATEMATYKI, którego celem jest inspirowanie nauczycieli i rodziców do edukacji matematycznej najmłodszych wykorzystując codzienne sytuacje życiowe, co uważam za najbardziej skuteczne i pożyteczne życiowo. Jestem asystentem w Katedrze Pedagogiki Małego Dziecka w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. m. Grzegorzewskiej w Warszawie.

Najnowsze artykuły twórcy

Hartowanie emocjonalne przez gry – jak pomóc dzieciom radzić sobie z porażką?

Dzieci w naturalny sposób przeżywają różne emocje, szczególnie te związane z sukcesami i porażkami. Niestety, w naszym społeczeństwie często brakuje przestrzeni na normalizowanie błędów i przegranych. W szkole czerwone podkreślenia na sprawdzianach uwypuklają to, co nie wyszło, zamiast wzmacniać to, co udało się zrobić dobrze. W efekcie dzieci uczą się bać porażek i traktować je jako coś negatywnego, a nie jako część procesu nauki.

Po co dzieciom umiejętności rachunkowe tj. nauka tabliczki mnożenia?

W dobie wszechobecnej technologii, kalkulatorów w telefonach i aplikacji do szybkiego przeliczania wielu rodziców i nauczycieli zastanawia się, czy umiejętności rachunkowe są jeszcze potrzebne. Po co dzieciom dobra znajomość tabliczki mnożenia, skoro każda odpowiedź jest na wyciągnięcie ręki w smartfonie? Okazuje się jednak, że sprawne liczenie i rozumienie zasad matematycznych to nie tylko kwestia szkolnej edukacji, ale przede wszystkim umiejętność życiowa, która ma ogromne znaczenie na wielu płaszczyznach.