Ostatnia aktualizacja: 04.08.2025 r.
Regulamin Sklepu Internetowego Karty Grabowskiego
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Właścicielem i prowadzącym sklep internetowy działający pod adresem domenowym https://kartygrabowskiego.pl jest spółka pod firmą „Karty Grabowskiego Grabowski i Grabowska-Dybek
Spółka jawna” z siedzibą w Poznaniu przy ul. Św. Szczepana 20 a, 61-465 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe
Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000947599, NIP 7831849871, REGON 521011256.
2. Dane kontaktowe Sprzedawcy:
a. adres pocztowy:
Karty Grabowskiego Grabowski i Grabowska-Dybek Sp. j.,
ul. Św. Szczepana 20 a,
61-465 Poznań,
b. adres email:
info@kartygrabowskiego.pl,
c. numer telefonu:
+48 660 692 383,
czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7–15
(opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient).
3. Regulamin sklepu internetowego Karty Grabowskiego udostępniany jest nieodpłatnie, nieprzerwanie na stronie internetowej https://kartygrabowskiego.pl w sposób umożliwiający
Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.
4. Regulamin określa zasady sprzedaży Produktów przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną.
5. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (dalej: „DSA”), Sprzedawca wyznaczył punkt kontaktowy służący do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich UE, Komisją Europejską, Radą ds. Usług Cyfrowych oraz Użytkownikami Serwisu w sprawach objętych regulacją DSA.
Punkt kontaktowy jest dostępny pod adresem: info@kartygrabowskiego.pl.
Komunikacja będzie prowadzona w języku polskim.
6. Informacje o Produktach podane na stronach Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (dalej: „Kodeks cywilny”).
7. Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu Internetowego, Klient zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką prywatności.
§ 2. Definicja terminów
1. Ilekroć w niniejszym Regulaminie użyte są poniżej wymienione terminy należy przez nie rozumieć:
a. Cena Produktu - określona w złotych polskich (PLN) wartość brutto należna za dany Produkt, obejmująca podatek VAT, z wyłączeniem kosztów dostawy – chyba że wyraźnie wskazano inaczej. Cena Produktu jest każdorazowo wskazana przy opisie danego Produktu w Sklepie Internetowym. W przypadku Produktów udostępnianych nieodpłatnie, Cena Produktu wynosi 0 zł.
b. Dzień roboczy - dzień niebędący sobotą, niedzielą lub innym dniem wolnym od pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 stycznia 1951 roku o dniach wolnych od pracy;
c. Klient - osoba kupująca Produkt oferowany do sprzedaży w Sklepie Internetowym lub korzystająca z usług opisanych w § 3;
d. Kodeks cywilny - termin zdefiniowany w § 1 ust. 6 Regulaminu;
e. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, która dokonuje czynności prawnej z
przedsiębiorcą niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
(zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego)
f. Licencja – termin zdefiniowany w § 10 ust. 1 Regulaminu
g. Newsletter – treść cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, obejmująca informacje handlowe dotyczące bieżącej działalności Sprzedawcy (w tym informacje o nowościach i promocjach dostępnych w Sklepie Internetowym);
h. Niezgodność – niezgodność Produktu z Umową sprzedaży (kryteria oceny zgodności Produktu z Umową sprzedaży określa art. 43b ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta);
i. Odbiorca - osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która zawarła z Sprzedawcą Umowę o dostarczanie Towaru cyfrowego lub podjęła działania zmierzające do jej zawarcia;
j. Opinia - opinia Klienta o nabytym przez niego Produkcie, wyrażona poprzez przypisanie Produktowi punktów w skali określonej przez Sprzedawcę lub poprzez opis doświadczeń związanych z Produktem;
k. Placówka Edukacyjna – zakład budżetowy jednostki samorządu terytorialnego bądź jednostka niepubliczna, prowadząca działalność oświatową zgodnie z przepisami odrębnymi;
l. Polityka prywatności - dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę;
m. Produkty - rzecz lub towar cyfrowy oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zarówno odpłatnie, jak i nieodpłatnie karty matematyczne oraz inne gry edukacyjne, które można zamawiać zgodnie z niniejszym Regulaminem;
n. Regulamin - niniejszy regulamin określający zasady sprzedaży Produktów oraz świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.
o. Sklep Internetowy - sklep internetowy dostępny pod adresem https://kartygrabowskiego.pl prowadzony przez Sprzedawcę;
p. Sprzedawca – spółka pod firmą „Karty Grabowskiego Grabowski i Grabowska-Dybek Spółka jawna” z siedzibą w Poznaniu przy ul. Św. Szczepana 20 a, 61-465 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000947599, NIP 7831849871, REGON 521011256;
q. Subskrybent – osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę o dostarczanie Newslettera lub podjęła
działania zmierzające do jej zawarcia;
r. Towar cyfrowy - treść cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, która może zostać dostarczona Odbiorcy, w szczególności książka elektroniczna (ebook), plik dźwiękowy (np. podkład muzyczny) lub plik wideo;
s. Treść cyfrowa – Towar cyfrowy lub Newsletter;
t. Umowa o dostarczanie Newslettera – umowa o dostarczanie treści cyfrowych w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się
nieodpłatnie dostarczać Subskrybentowi Newsletter przez czas nieoznaczony, a Subskrybent zobowiązuje się dostarczyć Sprzedawcy dane osobowe;
u. Umowa o dostarczanie Towaru cyfrowego - umowa o dostarczanie treści cyfrowych w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Sprzedawca
zobowiązuje dostarczyć Odbiorcy Towar cyfrowy, a Odbiorca zobowiązuje się zawrzeć z Sprzedawcą Umowę o dostarczanie Newslettera albo zapłacić cenę;
v. Umowa sprzedaży - rzecz lub treść cyfrowa oferowana przez Sprzedawcę za pośrednictwemSklepu internetowego, zarówno odpłatnie (np. karty edukacyjne, e-booki, podkładymuzyczne), jak i nieodpłatnie (np. darmowe materiały cyfrowe);
w. Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
x. Zamówienie - termin zdefiniowany w § 5 ust. 3 lit. b pkt 8 pkt Regulaminu.
y. Zgłaszający – termin zdefiniowany w § 15 ust. 6 Regulaminu.
§ 4. Wymagania techniczne
1. W celu prawidłowego korzystania przez Klientów ze Sklepu, niezbędne jest łącznie:
1) połączenie z siecią Internet;
2) posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet;
3) korzystanie z przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej pliki typu cookies;
4) posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
2. W ramach Sklepu zabronione jest korzystanie przez Klientów z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików lub programów (w szczególności automatyzujących
procesy skryptów i aplikacji bądź innych kodów, plików lub narzędzi).
3. Sprzedawca informuje, że wykorzystuje kryptograficzną ochronę transferu elektronicznego oraz treści cyfrowych przez zastosowanie właściwych środków logicznych, organizacyjnych i technicznych, w szczególności w celu uniemożliwienia dostępu osobom trzecim do danych, w tym przez szyfrowanie SSL, stosowanie haseł dostępu oraz programów antywirusowych czy przeciw niechcianemu oprogramowaniu.
4. Sprzedawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 3 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone dostaniem się do systemu teleinformatycznego oraz urządzenia Klienta, szkodliwego oprogramowania lub uzyskaniem dostępu do danych znajdującym się na tym urządzeniu przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia Sprzedawca zaleca stosowanie programów antywirusowych lub środków chroniących identyfikację w sieci Internet.
§ 5. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
1. Klient jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami Regulaminu, a także z dobrymi obyczajami.
2. Dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym jest zabronione.
§ 6. Kupowanie Produktów
1. Procedura zamawiania Produktu rozpoczyna się od dodania Produktu do koszyka zakupów. W celu dodania Produktu do koszyka Klient powinien wejść na stronę z opisem danego Produktu, a
następnie kliknąć przycisk „Dodaję do koszyka”.
2. Klient będący Placówką Edukacyjną może także skorzystać z przycisku „Kup jako Placówka Edukacyjna” w celu uzyskania stałego rabatu dla Placówek Edukacyjnych w wysokości 15% Ceny
Produktu. Po wejściu do tej zakładki, Klient jest zobowiązany oświadczyć, że jest upoważniony do złożenia zamówienia w imieniu Placówki Edukacyjnej. Rabat dla Placówek Edukacyjnych nie łączy
się z innymi rabatami i promocjami dostępnymi w Sklepie Internetowym dla pozostałych Klientów.
3. Procedura składania zamówienia podzielona jest na 4 etapy:
a. Etap Pierwszy – KOSZYK:
1) Po dodaniu Produktu do koszyka Klient wybiera jeden z wariantów „Idź do koszyka” lub „Kupuj dalej”. Po wybraniu wariantu „Idź do koszyka” Klient przechodzi do strony pokazującej wszystkie Produkty, które znajdują się w jego koszyku, Cenę Produktu, ilości zamawianych egzemplarzy Produktu oraz łączną Cenę Produktów wszystkich zamawianych egzemplarzy danego Produktu, którą można modyfikować (tabela „Liczba”) oraz łączną ceną brutto wszystkich zamawianych egzemplarzy danego Produktu.
2) W celu kontynuowania składania zamówienia należy kliknąć przycisk „Dostawa i płatność”.
b. Etap Drugi – TWOJE DANE:
1) Po kliknięciu przycisku „Dostawa i płatność” Klient przechodzi do strony z formularzem, gdzie należy wprowadzić dane Klienta niezbędne do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu i jego dostawy.
2)Na stronie tej Klient wybiera sposób dostawy oraz metodę płatności.
3) Dostępnymi sposobami dostawy są: Paczkomaty InPost, Kurier DPD, Kurier InPost oraz Odbiór osobisty. W przypadku Paczkomatu InPost należy zaznaczyć wybrany
punkt.
4) Zapłaty ceny za Produkt Klient może dokonać:
− przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy;
− przelewem przy wykorzystaniu systemu płatności Przelewy24;
− przelewem przy wykorzystaniu metody BLIK;
− przy odbiorze po dostarczeniu towaru przez kuriera.
5) Istnieje możliwość wpisania przez Klienta komentarzy do zamówienia w polu „Uwagi do zamówienia”.
6) Na stronie z formularzem można dodatkowo, oprócz uzupełnienia danych Klienta oraz adresu dostawy, oznaczyć pole „Potrzebuję fakturę”. Po oznaczeniu tego pola pojawi się formularz do wpisania danych do faktury.
7) W celu kontynuowania zakupów niezbędne jest: (I) potwierdzenie, że Klient zapoznał się z Regulaminem oraz Polityką prywatności i akceptuje ich treść, a dodatkowo (II) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych jest opcjonalne. W celu przejścia do dalszego kroku należy kliknąć
przycisk „Podsumowanie”.`
8) Kliknięcie przez Klienta przycisku „Zamawiam i płacę przelewem”, „Zamawiam i płacę BLIKiem”, „Zamawiam i płacę” lub „Zamawiam i płacę przy odbiorze” jest równoznaczne ze złożeniem przez niego oferty zakupu wybranego Produktu (dalej: „Zamówienie”).
9) Zatwierdzenie przez Klienta zamówienia poprzez użycie przycisku „Zamawiam i płacę przelewem”, „Zamawiam i płacę BLIKiem”, „Zamawiam i płacę” lub „Zamawiam i płacę przy odbiorze jest równoznaczne z akceptacją obowiązku dokonania zapłaty ceny Produktów oraz kosztów ich dostawy.
c. Etap Trzeci – POTWIERDZENIE:
1) Po kliknięciu przycisku „Zamawiam i płacę przelewem”, „Zamawiam i płacę BLIKiem”, „Zamawiam i płacę” lub „Zamawiam i płacę przy odbiorze, Klient: (I) zostaje przekierowany na podstronę potwierdzającą złożenie zamówienia – w przypadku wyboru przelewu tradycyjnego lub płatności przy odbiorze, albo (II) zostaje przekierowany na stronę operatora płatności– w przypadku wyboru płatności online (np. Przelewy24, BLIK).
2) W przypadku płatności online, po jej dokonaniu Klient otrzyma wiadomość e-mail z potwierdzeniem płatności.
§ 7. Wykonanie umowy sprzedaży
1. Z chwilą złożenie zamówienia przez Klienta zostaje zawarta między Klientem a Sprzedawcą umowa sprzedaży (kupna) Produktów wskazanych w zamówieniu.
2. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca potwierdzi zawarcie umowy sprzedaży Produktów. Potwierdzenie nastąpi za pośrednictwem wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
3. W przypadku wybrania przez Klienta:
a. sposobu płatności „Przelew bankowy tradycyjny”, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży;
b. sposobu płatności „Płatność natychmiastowa – Przelewy24”, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności natychmiast po kliknięciu na przycisk „Zamawiam i płacę” (ew. „Zamawiam i płacę przy odbiorze” albo „Zamawiam i płacę przelewem”);
c. sposobu płatności „Płatne przy odbiorze”, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
4. Sprzedawca realizuje wysyłkę Produktów w terminie do 24 godzin w Dni robocze:
a. w przypadku zamówień z płatnością z góry – od momentu zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy lub otrzymania potwierdzenia jej dokonania przez
operatora płatności;
b. w przypadku zamówień z płatnością przy odbiorze (pobranie) – od momentu złożenia
zamówienia.
5. W przypadku braku otrzymania płatności za zamówienie złożone z obowiązkiem zapłaty (nie dotyczy zamówień z opcją płatności przy odbiorze), w terminie 5 dni roboczych od dnia jego złożenia, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia. Przed anulowaniem zamówienia Sprzedawca może skontaktować się z Klientem w celu przypomnienia o konieczności dokonania płatności oraz potwierdzenia woli realizacji zamówienia. Brak płatności w podanym terminie będzie traktowany jako rezygnacja Klienta z zamówienia. W przypadku wyboru przez Klienta płatności „Przelew bankowy tradycyjny”, Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży w razie niedokonania przez Klienta pełnej płatności w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży. Odstąpienie od umowy oznacza, że umowa sprzedaży zawarta między Klientem a Sprzedawcą uważana jest za niezawartą, a tym samym Strony zwolnione są z obowiązku jej realizacji. Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy na zasadach wskazanych powyżej w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.
6. W związku z tym, że Sprzedawca nie prowadzi sprzedaży hurtowej produktów, Sprzedawca uprawniony jest do wprowadzenia maksymalnej liczby sztuk określonego produktu, która może być objęta jednym zamówieniem. Informacje o wprowadzeniu ograniczeń odnośnie maksymalnej liczby sztuk określonego produktu, objętej jednym zamówieniem, udostępnione będą w Sklepie Internetowym. W razie zamiaru złożenia przez Klienta zamówienia na większą niż maksymalna liczbę sztuk produktu, Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem adresu email info@kartygrabowskiego.pl. Sprzedawca poinformuje Klienta, czy istnieje możliwość realizacji zamówienia obejmującego wskazaną liczbę produktów.
7. Postanowienia paragrafów 5 i 5a mają zastosowanie także do zamówień składanych przez Placówki Edukacyjne, z tym zastrzeżeniem, że zamówienia te można składać poprzez naciśnięcie przycisku „Kup jako Placówka Edukacyjna”. Po jego wciśnięciu, następuje przejście w tryb zakupów dla Placówek Edukacyjnych ze stałym rabatem 15% od Ceny Produktu. Rabat dla Placówek Edukacyjnych nie łączy się z innymi rabatami i promocjami dostępnymi w Sklepie Internetowym dla pozostałych Użytkowników. W przypadku takich zamówień (jeżeli w zamówieniu nie ma produktów cyfrowych) udostępniony jest dodatkowy sposób płatności „Przelew z terminem 14 dni”. W przypadku wybrania takiej możliwości: (I) dostawa produktów realizowana jest w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży Produktów; (II) Placówka Edukacyjna zobowiązana jest do zapłacenia ceny oraz kosztów dostawy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży Produktów.
§ 8. Umowa o dostarczanie Newslettera
1. W celu zawarcia Umowy o dostarczanie Newslettera, Subskrybent powinien podać Sprzedawcy adres poczty elektronicznej oraz złożyć oświadczenie o wyrażeniu zgody na otrzymywanie Newslettera, zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacji ich postanowień.
2. Dokonanie czynności wskazanych w ust. 1 powyżej może nastąpić w jakikolwiek sposób, w szczególności poprzez wypełnienie przez Subskrybenta elektronicznego formularza udostępnionego w Sklepie Intenretowym.
3. Umowa o dostarczanie Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
4. Sprzedawca informuje, a Subskrybent przyjmuje do wiadomości, że:
1) dostarczony Newsletter nie podlega późniejszej aktualizacji;
2) częstotliwość oraz terminy dostarczania Newsletterów nie są z góry określone i zależą od aktualnej sytuacji Sprzedawcy.
5. Dostarczanie Newslettera następuje za pomocą poczty elektronicznej, pod adres poczty elektronicznej podany przez Subskrybenta.
6. Subskrybent może w każdym czasie i bez podania przyczyny wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Newslettera ze skutkiem natychmiastowym. Ponadto, na podstawie art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta, Subskrybent będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta może odstąpić od Umowy o dostarczanie Newslettera bez podania przyczyny, w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia.
7. Odstąpienie od Umowy o dostarczanie Newslettera albo jej wypowiedzenie, niezależnie od podstawy dokonania tej czynności, wymaga złożenia Sprzedawcy przez Subskrybenta stosownego oświadczenia. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać złożone poprzez:
1) kliknięcie przez Subskrybenta w link umożliwiający rezygnację z otrzymywana Newslettera, który przesyłany jest wraz z każdym Newsletterem;
2) wysłanie Sprzedawcy przez Subskrybenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Newslettera albo o jej wypowiedzeniu za pomocą poczty elektronicznej. Oświadczenie, o którym mowa w niniejszym pkt 2, może zostać złożone także na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
8. Sprzedawca wstrzymuje dostarczanie Newslettera Subskrybentowi niezwłocznie po dokonaniu przez Subskrybenta jednej z czynności wskazanych w ust. 7 powyżej.
§ 9. Umowa o dostarczanie Towaru cyfrowego
1. Odbiorca może otrzymać Towar cyfrowy w formie ebooka dostępny w Sklepie Internetowym nieodpłatnie – pod warunkiem zawarcia Umowy o dostarczanie Newslettera lub zawarcia Umowy sprzedaży;
2. W przypadku woli otrzymania Towaru cyfrowego w formie ebooka, Odbiorca powinien wykonać następujące czynności:
1) wejść na stronę Sklepu Internetowego;
2) w wyświetlającym się formularzu wpisać imię i adres poczty elektronicznej;
3) obowiązkowo zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na otrzymywanie Newslettera, zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacji ich postanowień;
4)potwierdzić zgodę na otrzymywanie Newslettera,
lub:
1) wejść na stronę Sklepu Internetowego,
2) zakupić dowolny Produkt Sprzedawcy.
3. Potwierdzenie zgody na otrzymywanie Newslettera jest równoznaczne z zawarciem przez Odbiorcę:
1) Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego oraz
2) Umowy o dostarczanie Newslettera.
4. Do Umowy o dostarczanie Newslettera zawartej zgodnie z postanowieniami niniejszego § 9 stosuje się postanowienia § 8 Regulaminu.
5. Wypowiedzenie Umowy o dostarczanie Newslettera albo odstąpienie od niej po dostarczeniu Towaru cyfrowego w formie ebooka nie wpływa na ważność i skuteczność Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego zawartej zgodnie z postanowieniami niniejszego § 9.
6. Towar cyfrowy dostarczany jest Odbiorcy niezwłocznie po zawarciu Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego.
7. Sprzedawca dostarcza Odbiorcy Towar cyfrowy w formie ebooka za pomocą poczty elektronicznej pod adres poczty elektronicznej podany przez Odbiorcę.
8. Sprzedawca informuje, a Odbiorca przyjmuje do wiadomości, że Towar cyfrowy w formie ebooka nie podlega aktualizacji.
9. W przypadku braku dostarczenia Towaru cyfrowego w formie ebooka w terminie wskazanym w ust. 7 powyżej, Odbiorca wzywa Sprzedawcę do jego dostarczenia. Wezwanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 2 lit. b Regulaminu. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy Towaru cyfrowego w formie ebooka niezwłocznie po otrzymaniu wezwania albo w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym z Odbiorcą terminie, Odbiorca może odstąpić od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego.
10. Odstąpienie od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego wymaga złożenia Sprzedawcy przez Odbiorcę oświadczenia o odstąpieniu. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 2 lit. b Regulaminu.
11. W przypadku, gdy odstąpienie dotyczy odpłatnej Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego, Sprzedawca jest zobowiązany dokonać zwrotu ceny Towaru cyfrowego zapłaconej przez Odbiorcę niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia Odbiorcy odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego. Zwrot ceny następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Odbiorca, chyba że Odbiorca wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
12. Postanowienia ust. 10-12 powyżej dotyczą wyłącznie Odbiorców będących Konsumentami albo Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta.
§ 10. Licencja
1. Z chwilą dostarczenia Odbiorcy Towaru cyfrowego, Sprzedawca udziela Odbiorcy licencji niewyłącznej na korzystanie z tego Towaru cyfrowego na warunkach określonych w Regulaminie (dalej: „Licencja”).
2. Licencja udzielana jest na czas nieoznaczony.
3. Licencja uprawnia Odbiorcę do korzystania z Towaru cyfrowego wyłącznie na następujących polach eksploatacji:
1) zapisanie w pamięci urządzeń elektronicznych należących do Odbiorcy;
2) odtwarzanie i przeglądanie Towaru cyfrowego;
3)zwielokrotnianie Towaru cyfrowego, jednak wyłącznie w zakresie uzasadnionym osobistymi potrzebami Odbiorcy.
4. Odbiorca może wykorzystywać wiedzę i wskazówki zawarte w Towarze cyfrowym w życiu prywatnym i zawodowym oraz na potrzeby prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. Licencja nie upoważnia jednak Odbiorcy do udostępniania Towaru cyfrowego jakimkolwiek innym osobom, z wyłączeniem przypadków udostępniania Towaru cyfrowego na podstawie przepisów oddziału 3 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych o dozwolonym użytku chronionych utworów. Udostępnianie Towaru cyfrowego innym osobom poza przypadkami dozwolonego użytku chronionych utworów wymaga uzyskania uprzedniej zgody Sprzedawcy.
5. Licencja nie uprawnia Odbiorcy do udzielania dalszych licencji.
6. Korzystanie przez Odbiorcę z Towaru cyfrowego z naruszeniem warunków Licencji stanowi naruszenie autorskich praw majątkowych przysługujących Sprzedawcy, uprawniające go (w zależności od charakteru naruszenia) do wystąpienia wobec Odbiorcy z roszczeniami na drodze postępowania sądowego.
§ 11. Ceny Produktów i koszty dostawy
1. Ceny Produktów prezentowanych w Sklepie Internetowym wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto, tj. zawierają podatek od towarów i usług (VAT).
2. Ceny podane na stronach Sklepu Internetowego opisujących dany Produkt nie zawierają kosztów jego dostawy.
3. Produkty zamawiane za pośrednictwem Sklepu Internetowego są dostarczane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a także poza jej granice. Produkty dostarczane są za pośrednictwem Poczty Polskiej albo współpracujących ze Sprzedawcą firm kurierskich.
4. Koszty dostawy Produktu na terytorium Rzeczpospolitej Polski są każdorazowo podawane na stronie internetowej Sklepu Internetowego w trakcie składania zamówienia. Łączna kwota do zapłaty, wskazana w trakcie składania zamówienia, obejmuje zarówno cenę Produktu, który ma zostać doręczony na terytorium Rzeczpospolitej Polski, jak i koszt jego dostarczenia.
5. Koszty dostawy Produktów poza terytorium Rzeczpospolitej Polski nie są podawane na stronie internetowej Sklepu Internetowego w trakcie składania zamówienia. Informacja o kosztach dostawy zostanie przekazana Klientowi za pośrednictwem emaila w ciągu 2 Dni roboczych od dnia złożenia zamówienia. Klient, po poinformowaniu przez Sprzedawcę o tych kosztach, uprawniony jest do odstąpienia od Umowy.
6. Na każdy sprzedany Produkt wystawiana jest faktura VAT, o ile Klient w trakcie składania zamówienia wybierze opcję wystawienia faktury. Klient akceptuje wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej, co jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania faktury w formie papierowej. Klient może cofnąć zgodę na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną. W tym celu powinien skontaktować się ze Sprzedawcą.
§ 12. Reklamacja z tytułu rękojmi
1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientom Produktów zgodnych z umową, bez wad fizycznych i prawnych. Dla wszystkich Produktów zamówionych począwszy od 1 stycznia 2023 r,, Sprzedawca ponosi wobec Konsumentów odpowiedzialność za niezgodność Produktów z umową na zasadach określonych w przepisach prawa i wskazanych poniżej w §12 Regulaminu. Dla Produktów zamówionych do 31 grudnia 2022 r. włącznie, zastosowanie znajduje tryb postepowania reklamacyjnego wskazany w brzmieniu Regulaminu obowiązującego w czasie zawierania Umowy. W przypadku sprzedaży Produktów Klientom niebędącym Konsumentami wyłącza się, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego, odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
2. Konsument może złożyć reklamację z tytułu rękojmi w dowolny sposób w szczególności:
a. w formie elektronicznej wysyłając wiadomość email na adres: info@kartygrabowskiego.pl;
b.telefonicznie pod numerem telefonu: + 48 660-692-383;
c. pisemnie na adres Sprzedawcy wskazany w § 1 ust. 2 lit. a.
3. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą pod adres wskazany w § 1 ust. 2 pkt.
4.Konsument reklamując niezgodność Produktu z umową powinien wskazać przyczyny reklamacji, podać informacje niezbędne do zidentyfikowania zamówienia oraz wskazać jego żądanie. Jeżeli podane przez Konsumenta informacje wymagają uzupełnienia, Sprzedawca zwróci się do Konsumenta, przed rozpatrzeniem reklamacji, o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej zgłoszenia. Jeżeli Konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
6. Sprzedawca zaznacza dodatkowo, iż względem Klientów będących Konsumentami:
a. Sprzedawca odpowiada z tytułu niezgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili.
b. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
c. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
d. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla tego Klienta uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Klient go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
e. Sprzedawca niniejszym informuje, że z uwagi na specyfikę produktów oferowanych w Sklepie Internetowym, najsprawniejszym i preferowanym sposobem rozpatrzenia reklamacji jest wymiana Produktu na nowy i do korzystania z tego uprawnienia zachęca Klientów, którzy stwierdzili niezgodność Produktu z umową.
f. W przypadku uwzględnienia reklamacji Klienta, Klient udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od konsumenta Produkt na swój koszt.
g. W przypadku nieuwzględnienia przez Sprzedawcę reklamacji Klienta na niezgodność produktu z umową bądź niedoprowadzenia przez Sprzedawcę produktu do zgodności z umową pomimo uwzględnienia reklamacji, Klient może złożyć Sprzedawcy oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy. Klient nie jest uprawniony do odstąpienia od umowy, jeżeli niezgodność Produktu z umową jest nieistotna.
h. Upływ terminu do stwierdzenia niezgodności Produktu z umową nie wyłącza praw Klienta będącego Konsumentem, jeżeli Sprzedawca wadę podstępnie zataił.
§ 13. Reklamacje dotyczące Treści cyfrowych
1. Postanowienia niniejszego § 13 dotyczą wyłącznie:
1) Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta;
2) Niezgodności Towaru cyfrowego z Umową o dostarczanie Towaru cyfrowego oraz Niezgodności Newslettera z Umową o dostarczanie Newslettera.
2. Dostarczana Klientowi przez Sprzedawcę Treść cyfrowa musi być zgodna z Umową dotyczącą jej dostarczania:
1) w chwili jej dostarczenia – w przypadku, gdy Treść cyfrowa dostarczana jest jednorazowo lub częściami;
2) przez cały okres dostarczania danej Treści cyfrowej – w przypadku, gdy Treść cyfrowa dostarczana jest w sposób ciągły.
3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za Niezgodność:
1) istniejącą w chwili dostarczenia Treści cyfrowej i ujawnioną w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili - w przypadku, gdy Treść cyfrowa dostarczana jest jednorazowo lub częściami;
2) ujawnioną w okresie dostarczania Treści cyfrowej - w przypadku, gdy Treść cyfrowa dostarczana jest w sposób ciągły.
4. W przypadku ujawnienia Niezgodności, Klient może złożyć reklamację zawierającą żądanie doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania.
5. Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu.
6. Reklamacja powinna zawierać:
1) imię i nazwisko Klienta;
2)adres poczty elektronicznej;
3) opis ujawnionej Niezgodności;
4) żądanie doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania.
7. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów.
8. Po rozpatrzeniu reklamacji, Sprzedawca udziela Klientowi odpowiedzi na reklamację, w której:
1) uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania;
2) odmawia doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania z przyczyn wskazanych w ust. 7 powyżej;
3) odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
9. Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
10. W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca na własny koszt doprowadza Treść cyfrową do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając charakter Treści cyfrowej oraz cel, w jakim jest ona wykorzystywana. Planowany termin doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania Sprzedawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację.
11. W przypadku ujawnienia Niezgodności, z zastrzeżeniem ust. 14 poniżej, Klient może złożyć Sprzedawcy oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy, gdy:
1) doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej z Umową dotyczącą jej dostarczania jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
2) Sprzedawca nie doprowadził Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania zgodnie z ust. 10 powyżej;
3) Niezgodność występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Treść cyfrową do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania;
4) Niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy dotyczącej dostarczania danej Treści cyfrowej bez uprzedniego żądania od Sprzedawcy doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania;
5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
12. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu.
13. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy powinno zawierać:
1) mię i nazwisko Klienta;
2) adres poczty elektronicznej;
3) datę dostarczenia Treści cyfrowej;
4) opis ujawnionej Niezgodności;
5) wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 11 powyżej;
6) oświadczenie o obniżeniu ceny, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
14. Klient nie może złożyć Sprzedawcy oświadczenia o obniżeniu ceny w przypadku, gdy Niezgodność Newslettera lub Towaru cyfrowego dostarczonego nieodpłatnie.
15. Sprzedawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Treść cyfrowa była niezgodna z Umową dotyczącą jej dostarczania, nawet jeżeli Klient korzystał z tej Treści cyfrowej przed odstąpieniem od Umowy dotyczącej jej dostarczania.
16. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy dotyczącej dostarczania Treści cyfrowej, w jakiej wartość Treści cyfrowej niezgodnego z Umową dotyczącą jej dostarczania pozostaje do wartości Treści cyfrowej zgodnej z Umową dotyczącą jej dostarczania.
17. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny Treści cyfrowej jedynie w części odpowiadającej części Treści cyfrowej niezgodnej z Umową dotyczącą jej dostarczania oraz części Treści cyfrowej, której obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy dotyczącej jej dostarczania.
18. Sprzedawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie albo prawa odstąpienia od Umowy, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny. Zwrot kwot, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
19. Klient nie może odstąpić od Umowy dotyczącej dostarczania Treści cyfrowej, jeżeli Niezgodność jest nieistotna.
20. W przypadku odstąpienia przez Subskrybenta od Umowy o dostarczanie Newslettera, Sprzedawca wstrzymuje dostarczanie Newslettera niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Newslettera.
21. Na podstawie art. 34 ust. 1a Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy dotyczącej dostarczania Treści cyfrowej, Klient jest zobowiązany do zaprzestania korzystania z tej Treści cyfrowej i udostępniania jej osobom trzecim.
§ 14. Odstąpienie od umowy sprzedaży Produktu
1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży Produktu w terminie 30 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny z zastrzeżeniem postanowienia ust. 1a poniżej.
2. W przypadku zakupu w Sklepie Internetowym Produktów stanowiących treści cyfrowe, takich jak materiały audialne, wizualne, audiowizualne i inne tym podobne, Klient może odstąpić od umowy sprzedaży takiego Produktu w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. W przypadku tych Produktów, Klient może rozpocząć ich pobieranie lub odtwarzanie bądź korzystanie z nich w inny zgodny z przeznaczeniem sposób przed upływem terminu do wykonania uprawnienia do odstąpienia od umowy. W takim przypadku Klient, przed rozpoczęciem korzystania z takiego Produktu, jest w sposób wyraźny informowany w odrębnym komunikacie, że utraci on uprawnienie do odstąpienia od umowy względem danego Produktu, na co Klient może zgodzić się składając oświadczenie woli w postaci elektronicznej poprzez odznaczenie odpowiedniego pola wyboru w komunikacie (tick-box). Po złożeniu tego oświadczenia, Klient może rozpocząć pobieranie lub odtwarzanie bądź korzystanie z takiego Produktu w inny zgodny z jego przeznaczeniem sposób.
3.Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym Konsument wszedł w posiadanie Produktu lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie Produktu w imieniu i na życzenie Klienta.
4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży Produktu w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
5. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
6. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy sprzedaży Produktu, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
7. Skutki odstąpienia od umowy:
a. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Produktu Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w Sklepie Internetowym), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży Produktu.
b. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
c. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument powinien odesłać lub przekazać Sprzedawcy Produkt niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
9. Konsument będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
10. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
§ 15. Opinie
1. Klient, który dokonał zakupu Produktu i skorzystał z niego osobiście, może przesłać Sprzedawcy Opinię dotyczącą tego Produktu.
2. Przesłanie Opinii może nastąpić w dowolny sposób, w szczególności poprzez wypełnienie przez Kupującego elektronicznego formularza udostępnionego w Sklepie Internetowym. Równocześnie z przesłaniem Opinii, Kupujący powinien złożyć oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacji ich postanowień (np. poprzez zaznaczenie checkbox’a w formularzu udostępnionym w Sklepie Internetowym).
3. Sprzedawca dokonuje publikacji Opinii w karcie Produktu po uprzednim sprawdzeniu, czy nie narusza ona postanowień Regulaminu. Nie wyklucza to jednak usunięcia Opinii już opublikowanej, jeżeli okaże się ona niezgodna z Regulaminem już po jej publikacji.
4. Sprzedawca nie ma obowiązku opublikowania otrzymanej Opinii.
5. Zabronione jest umieszczanie w Opiniach:
1) danych nieprawdziwych, sprzecznych z prawem, Regulaminem lub dobrymi obyczajami;
2) treści służących prowadzeniu działań zabronionych przez prawo, nawołujących do przemocy, nienawiści lub znieważających jakąkolwiek grupę osób lub osobę;
3) treści mogących naruszać dobra osobiste, prawa autorskie, prawo do wizerunku lub innego rodzaju prawa osób trzecich;
4) treści reklamowych, promocyjnych, politycznych, religijnych lub dyskryminacyjnych;
5) treści promujących działalność konkurencyjną wobec Sprzedawcy.
6. Każda osoba korzystająca ze strony internetowej Sklepu Internetowego (dalej: „Zgłaszający”) jest uprawniona do zgłoszenia Opinii mogącej naruszać Regulamin.
7. Zgłoszenia można dokonać w następujący sposób: e-mailowo na adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt. 1 Regulaminu.
8. Zgłoszenie Opinii powinno zawierać następujące informacje:
1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana Opinia stanowi nielegalną treść,
2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Opinii, stosownie do rodzaju Opinii i funkcjonalności Sklepu Internetowego,
3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail Zgłaszającego, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE,
4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie Zgłaszającego, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
9. Po otrzymaniu zgłoszenia Sprzedawca przesyła Zgłaszającemu potwierdzenie jego otrzymania na wskazany przez niego adres e-mail.
10. W przypadku, gdy zgłoszenie nie zawiera elementów wskazanych w ust. 8 powyżej lub zawiera błędy, Sprzedawca może zwrócić się do Zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie zgłoszenia w terminie 14 dni od dnia otrzymania ww. prośby. W przypadku, gdy Zgłaszający nie dokona uzupełnienia lub poprawy zgłoszenia w terminie wskazanym w zdaniu poprzedzającym, Sprzedawca może pozostawić zgłoszenie bez rozpoznania.
11. Sprzedawca weryfikuje zgłoszoną Opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnego i prawidłowego zgłoszenia. W ramach czynności weryfikacyjnych, jeśli będzie to konieczne, poprosimy zgłaszającego o przesłanie niezbędnych dodatkowych informacji lub dokumentów. Do czasu rozpoznania zgłoszenia możemy zablokować widoczność Opinii.
12. Po dokonaniu weryfikacji Zgłoszenia Sprzedawca:
1) usuwa Opinię naruszającą Regulamin;
2) przywraca Opinię nienaruszającą zasad wynikających z Regulaminu (jeśli jej widoczność została zablokowana na etapie weryfikacji Zgłoszenia), podając uzasadnienie naszej decyzji.
13. W przypadku usunięcia Opinii Sprzedawca niezwłocznie powiadamia o tym fakcie zarówno Zgłaszającego, jak i Klienta, który opublikował usuniętą Opinię, podając uzasadnienie swojej decyzji.
14. Uzasadnienie decyzji Sprzedawcy obejmuje:
1) wskazanie czy decyzja obejmuje usunięcie Opinii, zablokowanie jej widoczności, depozycjonowanie albo nakłada inne środki, o których mowa w Regulaminie w odniesieniu do tej Opinii oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;
2) fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez Zgłaszającego, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z inicjatywy Sprzedawcy oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość Zgłaszającego;
3.) w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację czy decyzję podjęto w odniesieniu do Opinii wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych narzędzi;
4) jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie niedozwolonej Opinii, wskazanie podstawy prawnej lub podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się daną Opinię za treść niedozwoloną;
5) jasne i przyjazne dla Klienta i Zgłaszającego informacje na temat przysługujących im możliwości odwołania się od decyzji.
15. Klient, którego Opinia została usunięta lub Zgłaszający, któremu Sprzedawca odmówi usunięcia zgłoszonej Opinii, mogą złożyć odwołanie od decyzji Sprzedawcy.
16. Odwołanie można złożyć w następujący sposób: e-mailowo – na adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt. 1 Regulaminu.
17. Odwołanie powinno zawierać:
1) imię i nazwisko lub nazwę odwołującego się,
2) dane kontaktowe (adres e-mail, adres korespondencyjny),
3) szczegółowe uzasadnienie, dlaczego w opinii odwołującego się dlaczego decyzja Sprzedawcy jest błędna i powinna zostać zmieniona.
18. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie odwołania poprzez wysłanie powiadomienia na wskazany przez odwołującego się adres e-mail.
19. Odwołania są rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania, przez upoważniony zespół Sprzedawcy (czynności te nie będą dokonywane w sposób zautomatyzowany, bez udziału człowieka).
20. Wysłanie Opinii jest równoznaczne ze złożeniem przez Klienta oświadczenia, że jest on wyłącznym autorem Opinii. Klient ponosi odpowiedzialność za treść Opinii oraz skutki jej publikacji (w tym za naruszenia dóbr osobistych oraz praw własności intelektualnej podmiotów trzecich).
21. Wysłanie Opinii jest równoznaczne ze udzieleniem Sprzedawcy przez Klienta nieodpłatnej licencji niewyłącznej na jej wykorzystanie (dalej: „Licencja Kupującego”).
22. Licencja Klienta zostaje udzielona na czas nieoznaczony (z możliwością jej wypowiedzenia na dwa lata naprzód, ze skutkiem na koniec roku kalendarzowego) i bez ograniczeń terytorialnych oraz obejmuje wykorzystanie Opinii na następujących polach eksploatacji:
a) utrwalanie i zwielokrotnianie w dowolnej ilości, dowolną techniką i w dowolnym formacie;
b) rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób, za pomocą dowolnych środków przekazu, w szczególności poprzez publikację w Sklepie Internetowym oraz w mediach społecznościowych Sprzedawcy.
23. Licencja Klienta upoważnia Sprzedawcę do udzielania dowolnie wybranym podmiotom trzecim dalszych licencji na korzystanie z Opinii. Dalsza licencja, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, może być udzielona przez Sprzedawcę odpłatnie lub nieodpłatnie.
24. Klient zobowiązuje się do niewykonywania autorskich praw osobistych przysługujących mu wobec Opinii (w tym prawa do oznaczania autorstwa Opinii oraz prawa do nadzoru nad korzystaniem z Opinii) oraz upoważnia Sprzedawcę do wykonywania tych praw w imieniu Kupującego.
§ 16. Własność intelektualna Sprzedawcy
1. Wszystkie elementy składowe Sklepu Internetowego, w szczególności:
1) nazwa Sklepu Internetowego;
2) logo Sklepu Internetowego;
3) zdjęcia i opisy Produktów;
4)zasady działania strony internetowej Sklepu Internetowego, wszystkie jej elementy graficzne, interfejs, oprogramowanie, kod źródłowy oraz bazy danych
- podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisów prawa Unii Europejskiej.
2. Jakiekolwiek korzystanie z własności intelektualnej Sprzedawcy bez jego uprzedniego, wyraźnego zezwolenia jest zabronione.
§ 17. Przetwarzanie danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca, tj. Mateusz Grabowski i Justyna Grabowska-Dybek prowadzący firmę: „Karty Grabowskiego Grabowski i Grabowska-Dybek Spółka jawna”, z siedzibą w Poznaniu przy ul. Św. Szczepana 20 a, 61-465 Poznań.
2. Dane Klientów te będą przetwarzane przez Sprzedawcę w celu wykonania umowy sprzedaży Produktów na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. Dane będą przetwarzane w tym celu przez Sprzedawcę przez czas wykonywania umowy, a następnie będą przechowywane przez czas przewidziany w przepisach prawa dla celów prawno-podatkowych i archiwizacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO. W przypadku udzielenia przez Klienta odrębnej, dobrowolnej zgody, dane te będą również przetwarzane w celach marketingowych Sprzedawcy polegających na przesyłaniu wiadomości mailowych z najciekawszymi ofertami produktów i promocjami oferowanymi przez Sprzedawcę. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do czasu ewentualnego wycofania zgody na ich przetwarzanie i nie będą one podstawą zautomatyzowanego podejmowania decyzji względem Klienta, w tym profilowania, w celach marketingu bezpośredniego.
3. W uzasadnionych przypadkach, dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane w prawnie uzasadnionym interesie Sprzedawcy na podstawie art. 6 ust.1 lit. f) RODO, takim jak realizacja działań reklamacyjnych na żądanie Klienta lub dochodzenie ewentualnych roszczeń związanych z wykonywaniem umowy z Klientem.
4. Dane Klientów mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, którym Sprzedawca powierzył przetwarzanie danych w swoim imieniu (podwykonawcy), a także udostępnione podmiotom, których zaangażowanie do wykonania zamówionych przez Klienta Produktów jest konieczne dla należytego wykonania umowy lub dodatkowych świadczeń z nią związanych. Nadto, w przypadku takiej konieczności, mogą to być także operatorzy pocztowi i firmy kurierskie, banki oraz właściwe organy i podmioty publiczne, jeżeli są one upoważnione ustawowo do dostępu do tych danych.
5. Podanie danych osobowych przez Klientów jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu zawarcia umowy. Brak podania dany osobowych uniemożliwia zawarcie umowy sprzedaży Produktów ze Sprzedawcą.
6. Każdemu Klientowi przysługuje prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania lub przeniesienia tych danych do innego administratora albo do ich trwałego usunięcia, chyba że obowiązek ich przechowywania przez Sprzedawcę wynika z przepisów prawa lub są one konieczne dla ochrony jego prawnie uzasadnionych interesów. Dobrowolna zgoda na przetwarzanie danych Klienta w celach marketingowych może być w każdym czasie wycofana bez żadnych negatywnych skutków dla Klienta, w szczególności bez wpływu na wykonanie umowy sprzedaży. Każdemu Klientowi, którego prawo do prywatności zostało naruszone przez Sprzedawcę, służy uprawnienie do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 18. Dodatkowe informacje
1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca, tj. spółka pod firmą: „Karty Grabowskiego Grabowski i Grabowska-Dybek Spółka jawna”, z siedzibą w Poznaniu przy ul. Św. Szczepana 20 a, 61-465 Poznań.
2. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klientów zawarte są w „Polityce prywatności serwisu internetowego www.kartygrabowskiego.pl” udostępnianej przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym ogółowi użytkowników Sklepu Internetowego. Sprzedawca zachęca do zapoznania się z tym dokumentem.
3. Informacja o metodach i środkach technicznych służących wykrywaniu i korygowaniu błędów we wprowadzanych danych:
a. w trakcie składania zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” Klient ma możliwość samodzielnego korygowania danych wprowadzonych w formularzu zamówienia;
b. po złożeniu zamówienia Klient może dokonać korekty danych podanych w zamówieniu poprzez wysłanie emaila do Sprzedawcy na adres info@kartygrabowskiego.pl, a także telefonicznie pod numerem telefonu + 48 660-692-383;
c. Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta w każdym czasie poprzez skorzystanie z funkcji aktualizacji danych dostępnej po zalogowaniu się na Konto.
4. Informacja o zasadach i sposobach utrwalania, zabezpieczania i udostępniania przez Sprzedawcę treści zawieranej umowy:
a. utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej umowy sprzedaży Produktu następuje przez przesłanie stosownej wiadomości email do Klienta po zawarciu umowy sprzedaży;
b. treść zawieranej umowy sprzedaży Produktu jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy oraz udostępniana na każde żądanie Klienta.
5. Umowa sprzedaży Produktów zawierana jest wyłącznie w języku polskim.
6. Sprzedawca zastrzega, iż wszystkie materiały dostępne w Serwisie Internetowym (w szczególności materiały tekstowe, graficzne, zdjęcia, materiały audiowizualne) są objęte ochroną przewidzianą w szczególności w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Klient ma prawo do korzystania z nich jedynie w ramach dozwolonego użytku osobistego. Kopiowanie, zwielokrotnianie, rozpowszechnianie w Internecie i inne formy korzystania z materiałów i wiadomości umieszczonych w Serwisie Internetowym wykraczające poza granice dozwolone prawem jest zabronione.
§ 19. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów
1. Postanowienia niniejszego § 19 dotyczą wyłącznie Klientów będących Konsumentami.
2. Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
3. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych:
1) powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów i organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
2) Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
3) Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
4. Sprzedawca informuje, że o ile taki obowiązek nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, nie korzysta on z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
§ 20. Zmiana Regulaminu
1. Sprzedawca może dokonać zmiany w Regulaminie w przypadku:
1) zmiany danych Sprzedawcy;
2) zmiany przedmiotu działalności Sprzedawcy;
3) rozpoczęcia dostarczania przez Sprzedawcę nowych usług, modyfikacji usług dotychczas dostarczanych lub zaprzestania ich dostarczania;
4) dokonania technicznej modyfikacji Sklepu Internetowego wymagających dostosowania do nich postanowień Regulaminu;
5) prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Regulaminu do aktualnego stanu prawnego.
2. O zmianie Regulaminu Klienci zostaną poinformowani poprzez opublikowanie jego zmienionej wersji na stronie internetowej Sklepu Internetowego. Równocześnie, zmieniona ona wersja Regulaminu zostanie przesłana Użytkownikom pocztą elektroniczną.
3. Do Umów sprzedaży zawartych przed dniem publikacji nowego Regulaminu na stronie internetowej Sklepu Internetowego, stosuje się postanowienia ówcześnie obowiązującego Regulaminu.
4. Użytkownik, który nie zgadza się na zmianę Regulaminu, może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi Konta ze skutkiem natychmiastowym w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia otrzymania zmienionej wersji Regulaminu za pomocą poczty elektronicznej. Brak wypowiedzenia uznaje się za zgodę na zmianę Regulaminu.
5. Wypowiedzenie Umowy o dostarczanie Usługi Konta następuje poprzez złożenie Sprzedawcy przez Użytkownika oświadczenia o wypowiedzeniu tej Umowy. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu.
6. Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, o którym mowa w ust. 5 powyżej, Sprzedawca usuwa Konto.
§ 21 Postanowienia końcowe
1. Prawem właściwym dla Regulaminu oraz wskazanych w nim Umów jest prawo polskie.Wybór prawa polskiego dokonany w zdaniu poprzedzającym nie pozbawia jednak Konsumenta ochrony wynikającej z przepisów prawa obcego, których nie można wyłączyć w drodze umowy i które znajdowałyby zastosowanie w razie braku wyboru prawa polskiego dokonanego w zdaniu poprzedzającym.
2. Pomimo stosowanych przez Usługodawcę zabezpieczeń informuje on, iż podstawowym zagrożeniem każdego Klienta jest możliwość umieszczenia w jego systemie teleinformatycznym oprogramowania tworzonego w celu wyrządzania szkód. By uniknąć zagrożeń z tym związanych ważne jest, by Klient zaopatrzył komputer, który wykorzystuje korzystając z Internetu, w program antywirusowy, który będzie stale aktualizował.
3. Regulamin wchodzi w życie w dniu 04.08.2025 r. i znajduje zastosowanie do zamówień złożonych w Sklepie Internetowym od tego dnia.
ZAŁĄCZNIK nr 1
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: Mateusz Grabowski i Justyna Grabowska-Dybek prowadzący firmę: „Karty Grabowskiego Grabowski i Grabowska-Dybek Spółka jawna”, z siedzibą w Poznaniu, adres: ul. Św. Szczepana 20 a, 61-465 Poznań, info@kartygrabowskiego.pl.
Ja ……………………………………………………….……….........................
niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Data zawarcia umowy to ………………………………………….,
data odbioru …………………………………………………….
Imię i nazwisko ……………………………………………………………………………………………………………………
Adres
……………………………………………………………………………………………………………..........
Data ………………………………………………………………………….
Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)