Wysyłamy w 24 godziny (w dni robocze)

Dostawa za darmo (do 15 grudnia)
Nasze produkty

Wyzwanie Świętego Mikołaja - Gra dla dzieci z kartami Grabowskiego „Dodawanie i odejmowanie”

Mój syn zaproponował pewnego dnia: Mamo, zagrajmy w „Świętego Mikołaja” (gra z kartami „Dodawanie i odejmowanie”). Ale będę grał tylko ja. A jak dobrze odpowiem, to dostanę punkty. Zobaczymy, ile uzbieram. Dopracowaliśmy zasady, dołożyliśmy rzut kostką i tak powstała zabawa „Wyzwanie Świętego Mikołaja”. Baw się z nami! Podejmij wyzwanie i zdobądź 100 punktów! A gdy Ci się uda, próbuj jeszcze raz i pobijaj własne rekordy!

Matematyka wokół nas

Czy zwierzęta potrafią liczyć? Część 2

W pierwszej części artykułu pokazaliśmy, że zmysł numeryczny nie jest tylko cechą człowieka. Posiada go też wiele gatunków zwierząt - szczury, ptaki, lwy, słonie, delfiny, małpy a nawet pszczoły i ryby. Nic w tym dziwnego, w końcu umiejętność szacowania zwiększa szansę na przeżycie w środkowisku naturalnym. Przydaje się, gdy trzeba ocenić liczbę potencjalnych wrogów, czy zdecydować, gdzie znajduje się więcej pożywienia. W latach 80-tych naukowcy stworzyli jednak nowy obszar badań nad umiejętnościami numerycznymi zwierząt: postanowili sprawdzić, czy są one zdolne do posługiwania się symbolem liczby.

Chłopcy są skłonni do większego ryzyka przy odpowiadaniu - badanie z USA

Jesteśmy w klasie, pada pytanie i staramy się szybko na nie odpowiedzieć. Nie jest ona jednak prawidłowa. Jednak z biegiem czasu idzie nam coraz lepiej, metodą prób i błędów dochodzimy do dobrych rozwiązań. Badanie przeprowadzone w USA w 2012 roku pokazuje, że takie sytuacje i pewna odwaga chłopców przy odpowiadaniu może wpłynąć na poprawę ich matematycznych wyników.

Czy chłopcy są lepsi w matematyce od dziewczynek? O matematycznych stereotypach w szkole

To pytanie przewija się w światowych debatach już od lat. Wielu rodziców i nauczycieli odpowiada na nie twierdząco i wierzy, że chłopcy są lepsi od dziewczynek w matematyce. I tak zdanie powtarzane przez wiele lat urosło już do matematycznego stereotypu. Czy jest on prawdziwy? Zebraliśmy wnioski z 8 badań, które pomogą nam na to odpowiedzieć.

Porażka kluczem do sukcesu w matematyce. Dlaczego warto nauczyć dziecko radzić sobie z porażką?

Rozwiązując zadania matematyczne, prędzej czy później nadchodzi moment, kiedy nam po prostu nie wychodzi. Zadanie jest trudne, zawiera nowe zagadnienia i wymaga od nas większego skupienia i wiedzy. Być może na początku kilka tego typu zadań nie uda nam się zrobić, ale z biegiem czasu – zaczniemy „łapać” o co chodzi. Niepowodzenie pomaga nam zrozumieć zagadnienie i się rozwinąć. Może to właśnie jest kluczem do sukcesu w matematyce?

Poważna rola mobilizuje dzieci

Jak zachęcić dziecko do matematyki? Jest na to wiele sposób, np. gry planszowe czy karciane. Dziś opiszemy, dlaczego warto wprowadzić dodatkowy element w edukacji matematycznej dziecka. A mianowicie – przyznawanie ról. Dzieci bardzo lubią, kiedy mogą przyjmować różne role i być prowadzącym, sędzią, nauczycielem czy egzaminatorem.