Karty Grabowskiego®
Dodawanie i odejmowanie

karty grabowskiego dodawanie i odejmowanie


19 lat na rynku
15 000 sprzedanych egzemplarzy
Stworzone przy
udziale dzieci
Kupowane w Polsce
i na świecie
Wykorzystywane w domach i szkołach

Karty Grabowskiego® Dodawanie i odejmowanie



Karty Grabowskiego® Dodawanie i odejmowanie są zestawem gier edukacyjnych dla dzieci uczących dodawania i odejmowania przez zabawę. Od ponad 15 lat pomagają dzieciom w całej Polsce w doskonaleniu umiejętności dodawania i odejmowania. Zdobyły one uznanie wśród rodziców, nauczycieli i instytucji edukacyjnych.

Są dobrym wprowadzeniem przed nauką tabliczki mnożenia. Jeśli dziecko umie sprawnie dodawać i odejmować – tabliczka mnożenia nie będzie dla niego problemem.

W skład zestawu wchodzą specjalne karty do gry (karty duże z liczbami, dżokery oraz karty małe ze znakami działań, równości, nierówności oraz nawiasami), szablon „Graf” oraz książka prezentująca 19 gier o zróżnicowanym charakterze i stopniu trudności. Dzięki kartom małym mamy również możliwość tworzenia różnego typu równań i nierówności

Zaskocz swoje dziecko wciągającymi rozgrywkami karcianymi. Kup Karty Grabowskiego – Dodawanie i odejmowanie i zacznij zabawę już dziś!

Karty Grabowskiego® Dodawanie i odejmowanie przeznaczone są dla uczniów klas I oraz klas starszych. Można w nie grać w szkole i w domu. Karty są odpowiednie zarówno dla dzieci, które lubią liczyć (będą w tym jeszcze sprawniejsze) jak i dla tych, którym nie przychodzi to łatwo (szybciej przejdą na rachunek pamięciowy).

Dzieci chętnie uczestniczą w zabawach i grach z kartami, ponieważ nie przypominają one szkolnych zadań. Grając w karty – wysilają swój umysł i chcą rozumować sprawniej i szybciej. Pełne zaangażowanie w trakcie rozgrywki wpłynie na poprawę matematycznych umiejętności.

Początkowo – pojawiają się pewne trudności, ale z każdą następną grą jest coraz lepiej. Po niedługim czasie okazuje się, że dzieci zupełnie dobrze dodają i odejmują oraz rozwiązują równania i nierówności. Poprawia się ich sytuacja także na lekcjach matematyki, bo zadania na dodawanie i odejmowanie są już dla nich łatwiejsze.

Karty „Dodawanie i odejmowanie” powstały przy współpracy z prof. zwycz. dr hab. Edytą Gruszczyk-Kolczyńską, autorytetem w dziedzinie edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Zaskocz swoich uczniów wciągającymi rozgrywkami karcianymi. Kup Karty Grabowskiego – Dodawanie i odejmowanie i zacznij zabawę już dziś!

Kup karty

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O KARTACH

Produkty, które mogą Cię zainteresować


Opinie rodziców i nauczycieli

Karty Grabowskiego spotykają się z uznaniem zarówno ze strony rodziców, jak i nauczycieli.


Posłuchaj, co mówią nauczyciele o Kartach Grabowskiego


Dowiedz się więcej o kartach

Czym są Karty Grabowskiego „Dodawanie i odejmowanie”

To zestaw 58 kart dużych, 9 dwustronnych kart małych i szablonu „Graf”. Karty duże podzielone są na 5 kolorów. 44 karty koloru zielonego, niebieskiego, czarnego i czerwonego przedstawiają liczby od 0 do 10. 4 dżokery prezentują niewiadomą „x”. Na 10 kartach purpurowych znajdują się liczby od 11 do 20.

Na kartach małych umieszczone są znaki : działań (+,- ,·, :), równości =, nierówności >, <, oraz nawiasy (, ). Szablon „Graf” można wykorzystać do rozwiązywania równań.


Karty duże

przykładowe karty duże dodawanie i odejmowanie

Kart małe

karty czarne - tabliczka mnożenia

Szablon „Graf” karty czerwone - tabliczka mnożenia

Rodzaje gier

Propozycja 1. Gramy kartami dużymi bez dżokerów

Podczas proponowanych gier i zabaw dzieci mają okazję ćwiczyć dodawanie i odejmowanie w ustalonym zakresie. Zakres zależy od gry oraz doboru kart. Można więc doskonalić umiejętności rachunkowe w zakresie 10, 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego, czy nawet 100 (gra Super matematyk).

Każda gra oraz zabawa opisana w książce A. Grabowskiego ma przypisany stopień trudności (* - gra łatwa, ** - trudniejsza, ***- trudna). Można więc zacząć od gier bardzo prostych - takich jak Domino karciane, Rozsypanka - w których to dzieci mogą zapoznać się z kartami i ćwiczyć na przykład umiejętność porządkowania liczb od 0 do 10.

Różnorodność gier i zabaw sprawia, że dzieci mają okazję ćwiczyć również:

  • spostrzegawczość,
  • koncentrację,
  • sprawność manualną,
  • logiczne myślenie,
  • odczytywanie godzin zapisanych na tarczy zegara (pasjans Zegarmistrz),
  • umiejętność pracy w zespole (gra Pszczelarze),
  • zwinność, szybkość, skoczność (zabawa Wiewiórki, Kangury).

Gry i zabawy można organizować zarówno w domu, w przedszkolu jak i w szkole na zajęciach matematyki - w klasie, w sali gimnastycznej czy też na boisku szkolnym.

Większość gier i zabaw może być rozgrywana przy udziale już dwóch osób (na przykład rodzic-dziecko). Wśród propozycji opisanych w książce znajdują się również gry i zabawy grupowe, w których może brać udział dowolna liczba dzieci. Mogą być one z powodzeniem realizowane podczas zajęć w klasie I (Poszukiwane liczby, Kangury, Pszczelarze, Wiewiórki), jak również w domu.

Propozycja 2. Wykorzystujemy karty małe i duże bez dżokerów

Wykorzystując karty małe i duże, możemy ćwiczyć umiejętność układania i rozwiązywania równań oraz nierówności. Osoba prowadząca grę układa wybrane karty na stole - na przykład tak, jak na rysunkach poniżej. Zadaniem graczy jest uzupełnienie schematu tak, aby powstała prawidłowa równość lub nierówność.

Gdy chcemy kształtować umiejętność dodawania liczb, karty układamy na przykład tak:


dodawanie liczb - karty matematyczne


Gdy chcemy kształtować porównywanie liczb, karty układamy na przykład tak:


porównywanie liczb z kartami dodawanie i odejmowanie


Gdy chcemy rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania oraz ujmowania tych działań w jednym zapisie, karty układamy na przykład tak:


wykorzystanie kart małych - karty dodawanie i odejmowanie


Wśród propozycji wykorzystania kart małych i dużych opisanych w książce Andrzeja Grabowskiego znajdują się również następujące gry i zabawy:

  • Czary Mary - to zabawa, która ułatwi dziecku zrozumiemie, że dodawanie jest przemienne i uczy korzystać z tej prawidłowości.
  • Święty Mikołaj - utrwala umiejętność porównywania liczb, uczy odpowiadania na następujące pytania: O ile jedna z liczb jest większą (mniejsza) od drugiej?, Czy nierówność jest prawdziwa?
  • Poławiacze pereł - aby zostać zwyciężcą w tej grze, trzeba wykazać się nie tylko umiejętnościami rachunkowymi, ale również spostrzegawczością!

Propozycja 3. Wykorzystujemy dżokery

Dżokery (karty z niewiadomą „X”) możemy wykorzystywać w następujący sposób:

  • Z dżokerami można rozgrywać wszystkie gry opisane w książce A. Grabowskiego - wówczas dżoker zastępuje dowolną kartę.
  • Proponujemy grę Tajemnicze iksy. W tej grze dzieci uczą się między innymi rozumowań występujących w zadaniach tekstowych dotyczących obliczeń typu „więcej o” oraz „mniej o”.
  • Ćwiczymy układanie i rozwiązywanie równości oraz nierówności:

przykład wykorzystania kart dodawanie i odejmowanie

wariant wykorzystania kart dodawanie i odejmowanie

równania z kartami dodawanie i odejmowanie