Jak zbudować u dziecka podstawy do nauki matematyki w przyszłości?
11 listopada wybraliśmy się na małą przejażdżkę. Na początku podróży powiedziałem do moich dzieci: liczcie, ile flag mijamy pod drodze. Efekt? Wielka ekscytacja i totalne zaangażowanie w szukanie i liczenie flag.
Ninka (lat 6) liczyła flagi dzielnie. Z kolei Emilek (lat 4) co chwilę krzyczał: „Ninka, tam na balkonie jest flaga... i tu!!!”.
Ninka, kiedy policzyła do 33, nagle ucichła. Po chwili mówi do mnie: „Tata, a ile Ty masz lat?”
„33”🙂
Dosłownie chwilę potem Ninka krzyczy do mnie: „TATA, PATRZ!!!”
A przed nami stoi cysterna, na której widnieje liczba 33.
Wspaniale jest patrzeć, jak dzieci fascynują się matematyką, która nas otocza. Dzieci mają naturalną chęć poznawania świata. My - rodzice - możemy dołożyć do tego swoją „matematyczną cegiełkę”. Wykorzystujmy codzienność. Zadawajmy dzieciom pytania, wciągajmy ich w zabawę. Dzięki temu będziemy budować u nich ciekawość świata, szukania różnych zależności, dostrzegania podobieństw i różnic.
Dzięki temu zbudujemy u nich podstawy do nauki matematyki w przyszłości🙂
PS A tak w ogóle to wiedzieliście, co oznacza ten pomarańczowy znak na cysternie ze zdjęcia? Jest to tablica ostrzegawcza informująca o przewozie materiałów niebezpiecznych. Zapis 33/1203 oznacza przewóz cieczy łatwo zapalnej, czyli benzyny. Za pomocą cyfr kodowanych jest wiele ciekawych informacji! I taki zwykły spacer może zmienić się w fascynującą, odkrywczą przygodę. A to niezłe paliwo do nauki!
Mateusz Grabowski
Można powiedzieć, że prawie całe swoje życia gra w karty :) Współtwórca marki założonej w latach 90 przez swojego ojca, Andrzeja Grabowskiego. Wychował się na Kartach Grabowskiego. Dzisiaj zarządza firmą i odpowiada za generowanie nowych pomysłów i nakreślania dalszych kierunków działania. Uwielbia pracę z ludźmi. Twórca kanału na Youtubie i podcastu na Spotify "Karty Na Stół - Mateusz Grabowski". W programie Karty Na Stół opowiada o tym, jak z sukcesem rozwijać własną firmę i mieć przy tym dużo czasu dla rodziny.