10 powodów, dla których warto grać Kartami Grabowskiego. OPINIE RODZICÓW I NAUCZYCIELI

obraz

Artykuł z kategorii

Nasze produkty

Opublikowano:

Karty Grabowskiego powstały w latach 90. Od tego czasu mieliśmy okazję przekonać się, w jaki sposób karty wpływają na naukę tabliczki mnożenia oraz matematyki przez dzieci. Jesteśmy pasjonatami tego, co robimy. Pasjonujemy się naszymi kartami. Wiemy, że jest to produkt wyjątkowy, który jest w stanie pokazać matematykę w formie zabawy każdemu. A za tym idą wymierne korzyści: od budowania pewności siebie po dobre wyniki w nauce. Zebraliśmy dla Was 10 powodów, dla których warto grać Kartami Grabowskiego. Zrobiliśmy to w niestandardowy sposób. Każdy z punktów będzie zaczynał się opinią naszych klientów, do których dodamy nasze komentarze. Wszak każdy widzi inne zalety naszych produktów.

Pani Katarzyna: „Dzieciaki nie mogą się wręcz oderwać i przyznam, że i ja chętnie z nimi rywalizuję”

Wśród różnych propozycji gier Kartami Grabowskiego mamy gry spokojne, pasjanse oraz gry bardziej dynamiczne, związane z rywalizacją. Jak pokazuje nasze doświadczenie, dzieci bardzo lubią element rywalizacji. Przyczynia się on znacznie do chęci zabawy Kartami Grabowskiego. Dzieci tak skupiają się na wciągających scenariuszach gier i nie zauważają, że się uczą. Jak napisała Pani Katarzyna w swojej recenzji – dzieci nie mogą się oderwać od gier, a rodzice też mają z tego niezłą frajdę i nimi rywalizują. A nie ma nic piękniejszego niż czas spędzony z dzieckiem i wspólne emocje.

Pani Ewa: „Uczniowie umacniają się w poczuciu własnej wartości, są bardziej odporni psychicznie na ewentualne porażki”

Karty Grabowskiego uczą życia. To coś więcej niż produkt tylko do nauki matematyki. Gry są tak skonstruowane, żeby rozwijać dzieci pod wieloma aspektami. Grając w karty, dzieci uczą się przegrywać i znosić porażki. Jak zauważyła Pani Ewa – nabierają odporności psychicznej.

Ogromną zaletą kart jest wiele propozycji różnych gier, a czas ich trwania to często 5-15 minut. W ciągu godziny jesteśmy w stanie rozegrać wiele partii. Czasami dziecko wygra, czasami przegra. Z biegiem czasu będzie to dla niego naturalne. Praktyka czyni mistrza i tak też jest w tym przypadku.

Pani Aneta: „Zabawa… nauka Kartami Grabowskiego rozwija spostrzegawczość, koncentrację, refleks, umiejętność szybkiego liczenia”

Mówiliśmy już o umiejętności przegrywania, która jest bardzo ważna. Natomiast Pani Aneta zwróciła uwagę na kolejne, dodatkowe umiejętności: spostrzegawczość, koncentrację, refleks.

Koncentrację i spostrzegawczość ćwiczymy w każdej grze. W końcu musimy bacznie obserwować, w jaki sposób przebiega rozgrywka i myśleć o tym, jaki kolejny ruch wykonamy. Musimy patrzeć na ruch przeciwników, jak układają się karty w rozgrywce, kto ma ile punktów, kto w tym momencie wygrywa. Tych momentów w trakcie gry jest bardzo dużo i wszystkie sprzyjają rozwojowi wymienionych umiejętności.

Natomiast refleks możemy ćwiczyć przy bardziej dynamicznych grach, jak Szeryf, ZOO (Karty Tabliczka mnożenia), czy Gepard (Karty Gry logiczne).

Każde dziecko jest inne i potrzebuje innej intensywności i typów gier – żeby się uczyć i poznawać matematykę w swoim tempie. Warto o tym pamiętać.

Cel gier Kartami Grabowskiego to niekoniecznie szybkość wykonywania obliczeń, bo każde dziecko jest inne i trudno to jednoznacznie zmierzyć. Widzimy natomiast, że im więcej i bardziej regularnie trenujemy nasz umysł, tym jest on sprawniejszy. A co za tym idzie – szybciej wykonuje różne obliczenia.

Pani Katarzyna: „Tabliczka mnożenia przestała być dla córki nudna w nauce i sama widzi swoje postępy”

Wkuwanie tabliczki mnożenia na pamięć jest dzisiaj dla dzieci znacznie trudniejsze niż kiedyś. Dzieci mają obecnie wiele bodźców zewnętrznych, są tablety, smartfony, wszystko wokół nas jest bardzo dynamiczne. Nigdy nie byliśmy zwolennikami mechanicznego uczenia się tabliczki mnożenia na pamięć, a dzisiaj widać to szczególnie – jest to nieefektywny, stresujący i nudny dla dzieci sposób nauki.

Dzieci potrzebują dzisiaj innych sposobów na naukę tabliczki mnożenia, a najlepiej sprawdza się nauka przez zabawę.

Pani Katarzyna zwróciła uwagę na niezwykle istotną zaletę Kart Grabowskiego. Dziecko samo widzi swoje postępy. Z każdą kolejną grą widzi, że jest w stanie szybciej podawać odpowiedzi na karty, zna coraz trudniejsze przypadki tabliczki mnożenia, udaje mu się coraz częściej wygrywać z rodzicem (a potem to rodzic musi się coraz bardziej skupiać, żeby cały czas nie przegrywać ;) )

Pani Paulina: „Koniec z powtarzaniem i odpytywaniem w samochodzie w drodze do szkoły! Nauka »robi się sama« i to w trakcie super zabawy!”

Dzieci grając w karty, tak naprawdę się bawią, nie czują, że się uczą. Jak zauważyła Pani Paulina – nauka „robi się sama”. I oto w tym wszystkim chodzi!

Pamiętamy ciekawą rozmowę z nauczycielką, która opowiedziała nam o pewnym zebraniu z rodzicami.

Dzieci grały już od dłuższego czasu w Karty Grabowskiego. Nauczyciel najpierw spytał dzieci: „Czy Wy wiecie, że znacie perfekcyjnie tabliczkę mnożenia?”. Dzieci nie były tego świadome. Potem miało miejsce spotkanie z rodzicami i padło pytanie: „Czy Państwo wiedzą, że Wasze dzieci znają perfekcyjnie tabliczkę mnożenia?”. Rodzice byli zaskoczeni. Potem nauczycielka zorganizowała wspólną zabawę z Kartami dla rodziców i dzieci. Dzieci rzeczywiście znały już perfekcyjnie tabliczkę mnożenia. Było to dla nich naturalne, ale niekoniecznie głośno nazwane.

Pani Marzena: „Ich zastosowanie to wachlarz możliwości, które możemy zobaczyć w dołączonej książce”

Kluczem w efektywnej zabawie i nauce z Kartami Grabowskiego są dołączone do kart książki.

Na przykład w książce do Kart Tabliczka mnożenia znajduje się opis aż 11 gier (a w Dodatku – kolejnych 45 rozgrywek). Do dyspozycji są więc różnorodne gry. Część z nich to gry spokojne, jak np. „Piotruś matematyk” czy „Dobieranie do pary”. Część z kolei to gry bardziej dynamiczne, takie jak „Bingo”, „Szeryf” czy „Salto”. Gry można z łatwością dopasować do charakteru i temperamentu dziecka. Są też świetnym sposobem na wspólne spędzanie czasu z dzieckiem.

Gry są opisane prostym językiem, zawsze zawierają skrócone opisy i często wiele kolorowych ilustracji. Bardzo szybko będziecie w stanie poznać zasady gier.

Przy każdej grze oznaczony jest stopień trudności – od jednej do trzech gwiazdek. Karty są odpowiednie zarówno dla dzieci, które dopiero poznają tabliczkę mnożenia (korzystamy wtedy z gier z jedną gwiazdką), jak również dla dzieci, które tabliczkę mnożenia już znają i chcą się sprawdzić w grach wymagających dodatkowych umiejętności, takich jak np. strategiczne myślenie, szybkość czy refleks.

Pani Ewa: „Zachwyt i radość na twarzy dziecka, które zaczyna rozumieć mnożenie… bezcenne

Efektem grania w Karty Grabowskiego Tabliczka mnożenia jest pamięciowa znajomość tabliczki mnożenia. Jednak ważny jest cały proces uczenia się. Dziecko gra, rywalizuje, bawi się i przy okazji uczy się tabliczki mnożenia. Ważne jest też jednak zrozumienie tabliczki mnożenia, które z Kartami Grabowskiego przychodzi naturalnie. Jednym z elementów, który na to wpływa, jest konstrukcja graficzna kart. Na środku każdej karty są kafelki, które w sposób obrazowy pokazują dany przykład mnożenia.

Pani Katarzyna: „Niezależnie od wieku… czy to 14-latek, czy 10-latka, czy też 70-letnia babcia… zaciekawienie i chęć współpracy było od każdego z nich”

Karty Grabowskiego są na tyle uniwersalne, że wciągają zarówno młodszych, jak i starszych. Gry z kartami tworzą okazję do rodzinnych spotkań i wspólnego spędzania czasu. Jak wiele korzyści niesie wspólna rodzinna zabawa, opisaliśmy w artykule „Gry gramy z dzieckiem… czyli o wspólnym budowaniu relacji w trakcie gier”.

Pani Patrycja: „W prosty sposób uczą tabliczki mnożenia oraz faktu przemienności mnożenia”

Konstrukcja graficzna Kart Tabliczka mnożenia została tak przemyślana, aby ułatwić dzieciom zrozumienie, że mnożenie jest przemienne. Kiedy patrzymy na kartę czarną (z działaniem) widzimy np. 7 x 8, a kiedy obrócimy ją o 180 stopni, widzimy już 8 x 7. To pokazuje, że mnożenie jest przemienne. Konstrukcja graficzna kart jest więc bardzo istotna.

Pani Magdalena: „Mamy karty od kilku lat, służą nam do dziś”

Karty rosną razem z dzieckiem. Gier jest na tyle dużo, że zabawę możemy sobie dawkować przez dłuższy czas. Szczególnie jeśli mamy wariant rozszerzony i do dyspozycji większą liczbę gier. Dziecko zaczyna naukę tabliczki mnożenia w wieku 8 lat, a kończy… nie ma górnej granicy wieku. Nawet, jak już dobrze znamy tabliczkę mnożenia, wykonujemy obliczenia w pamięci, kartami wciąż świetnie się gra. To w końcu przede wszystkim zabawa. A same karty są stworzone z profesjonalnego, trwałego kartonu karcianego, dzięki czemu można się nimi bawić przez dłuższy czas.

Dziękujemy wszystkim za wystawione opinie :)

Dziękujemy wszystkim osobom za wystawienie nam pozytywnych opinii. To dla nas bardzo dużo znaczy i stanowi wielką motywację dla dalszego rozwoju.

Jeśli jeszcze nie znasz naszych kart – mamy nadzieję, że już niebawem staniesz się ich użytkownikiem i również wyrobisz sobie o nich pozytywną opinię.

Jeśli z kolei masz nasze karty, ale jeszcze nie wystawiłeś opinii – będziemy wdzięczni za poświęcenie nam 2 minut na podzielenie się z innymi swoją opinią o Kartach Grabowskiego :)

Wystaw opinię na Facebooku.

Wystaw opinię w Google.

Ps. Kiedy wystawisz opinię – wyślij do nas e-mail z taką informacją info@kartygrabowskiego.pl

Mamy dla Ciebie i Twojego dziecka niespodziankę! :)

O autorze

Mateusz Grabowski

Mateusz Grabowski

Można powiedzieć, że prawie całe swoje życia gra w karty :) Współtwórca marki założonej w latach 90 przez swojego ojca, Andrzeja Grabowskiego. Wychował się na Kartach Grabowskiego. Dzisiaj zarządza firmą i odpowiada za generowanie nowych pomysłów i nakreślania dalszych kierunków działania. Uwielbia pracę z ludźmi. Twórca kanału na Youtubie i podcastu na Spotify "Karty Na Stół - Mateusz Grabowski". W programie Karty Na Stół opowiada o tym, jak z sukcesem rozwijać własną firmę i mieć przy tym dużo czasu dla rodziny.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora

 

Nie przegap nowych artykułów.