Z życia firmy

Jak stworzyć innowacyjny produkt w czasach, w których nie ma prawie nic? Trudne początki Kart Grabowskiego.

Dziś mamy wszystko na wyciągnięcie ręki… a mówiąc bardziej konkretniej na wyciągnięcie telefonu. Możemy dowiedzieć się (prawie) wszystkiego w kilka minut, bez problemu łączymy się z drugą osobą na końcu świata, żeby z nią porozmawiać i zapytać o radę. Przypomnijmy sobie czasy, w których nie było takich możliwości. W których, żeby coś stworzyć, trzeba było polegać głównie na sobie, na swojej kreatywności i zaciętości. To właśnie w takich okolicznościach mój Tata, Andrzej Grabowski, tworzył wynalazek swojego życia.

Burgery i matematyka, czyli o tym, dlaczego pewna sieć fastfoodów poniosła porażkę

W latach 80-tych znana amerykańska sieć fast foodów A&W wypuściła na rynek hamburgera, który miał zdetronizować królującego od ponad dekady ćwierćfunciaka McDonalda (czyli burgera Quarter Pounder, w Polsce znanego pod nazwą McRoyal). Wszystko zapowiadało się świetnie: lepszy smak, więcej mięsa w tej samej cenie…, a jednak coś poszło nie tak. A&W nie przewidziało, że Amerykanie polegną na prostej matematyce.