Kinga ukończyła studia z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i edukacji przedszkolnej, oligofrenopedagogikę, integrację sensoryczną oraz edukację, terapię i wspomaganie osób ze spektrum autyzmu. Ponadto ukończyła kursy niezbędne do pracy z dziećmi. Na co dzień jest nauczycielem-wychowawcą w szkole podstawowej nr 27 w Zabrzu i terapeutą ręki oraz diagnostą i terapeutą SI.

Najnowsze artykuły twórcy

Karty Grabowskiego u dzieci z autyzmem

W pierwszym artykule przybliżyłam pojęcie autyzmu. Wiedząc już, czym on jest, jak się objawia, oraz na jakie trudności w zabawie możemy natrafić, jednocześnie szukając odpowiedniego rozwiązania. I tym niewątpliwie jest nauka przez zabawę z wykorzystaniem Kart Grabowskiego.

Nauka przez zabawę w autyzmie?

Nazywam się Kinga Kania. Jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz terapeutą. Pracuję z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz zespołem Aspergera od blisko 6 lat. W czasie zajęć bardzo często stosuję naukę przez zabawę. Jestem zwolennikiem takiego nauczania. A dlaczego? Opowiem o tym w niniejszym artykule.