Chłopcy są bardziej skłonni do ryzyka
Badanie przeprowadzone przez University of Missouri pokazało, że chłopcy są bardziej skłonni do stosowania metody prób i błędów. Konfrontują w ten sposób swoje odpowiedzi i z biegiem czasu uczą się na nich. Dziewczynki z kolei potrzebują więcej czasu na odpowiedź i są mniej skłonne do ryzyka.
Od pierwszej do szóstej klasy
W badaniu wzięło udział 300 dzieci, którzy przeszli przez etap od pierwszej do szóstej klasy szkoły podstawowej. W pierwszych dwóch latach szkoły chłopcy podawali więcej odpowiedzi, ale wiele z nich było błędnych. Z kolei u dziewczynek procent dobrych odpowiedzi był znacznie lepszy, ale potrzebowały na nie więcej czasu. Jednak z biegiem czasu – do szóstej klasy – chłopcy podawali już więcej poprawnych odpowiedzi.
Dużo okazji do liczenia
„Rodzice mogą zapewnić swoim dzieciom lepszy start w szkołę podstawową, jeśli dadzą im więcej okazji do liczenia i ćwiczenia podstawowych matematycznych działań.” – mówi współautor badań, profesor David Geary.
Praktyka czyni mistrza
„Z perspektywy dorosłego wydaje się proste zapamiętanie podstawowych matematycznych zagadnień. Jednak u dziecka jest to bardziej złożone. Konfrontując swoje odpowiedzi – rozwijają się, pomimo tego że na początku nie są one prawidłowe. Z biegiem czasu jednak prowadzi to do polepszenia rezultatów.” – dodaje David Geary.
Źródło: