Już na początku tygodnia zaczęliśmy przygotowania. Wydrukowałam zadania ze strony www.wmtday.org, żeby „połamać głowy”. Rozwiązywaliśmy łamigłówki w grupach. Po wykonaniu poprawnie każdego zadania uczniowie mogli przejść do następnego wyzwania. Czy zagadki były proste? Licealiści były zdziwieni wysokim poziomem trudności. Musieli zmierzyć się z labiryntem, przełożeniem zapałek, sudoku oraz zagadkami logicznymi.
![obraz](https://kartygrabowskiego.pl/images/jh5i1q26/production/529c0d82382753ca6d373d2c7105142771c77707-1200x526.png?w=1400&q=75&fm=webp)
Część uczniów skończyła wcześniej rozwiązywać zadania i miała czas na to, żeby przygotować swoje łamigłówki.
![obraz](https://kartygrabowskiego.pl/images/jh5i1q26/production/d4ce2f1d963e000f1579f7236577e020d18d12fd-1800x837.png?w=1400&q=75&fm=webp)
Na uczniów czekał „egzamin” z tabliczki mnożenia, dlatego zagraliśmy w bingo, żeby rozgrzać się przed wyzwaniem. Wykorzystałam tutaj Karty Grabowskiego Tabliczka mnożenia. Każda grupa ułożyła przed sobą 25 kart z działaniami z tabliczki mnożenia (utworzyli planszę 5x5), a ich zadaniem było żeby zakryć działania kiedy ja czytałam wyniki (kto ma 20?). Kto pierwszy zakrył 5 kart w pionie, poziomie lub po skosie krzyczał – BINGO!
![obraz](https://kartygrabowskiego.pl/images/jh5i1q26/production/6723a366ae00034219790a95beaf8f48ab51edfe-1800x522.png?w=1400&q=75&fm=webp)
Tym razem klasę zaskoczyłam, ponieważ nie graliśmy do pierwszego BINGO, ale do momentu jak wszyscy zakryli całą planszę. Miałam w tym cel! „Proszę teraz odtworzyć w zeszycie układ kart jaki mieliście na planszy”. Jakie było zdziwienie jak grupy zapamiętały po 5 może 6 kart. W następnej turze, jak już znali mój cel było dużo lepiej. Oprócz tabliczki mnożenia ćwiczyliśmy skupienie i taktykę na zapamiętanie planszy. Teraz czas na egzamin z tabliczki mnożenia. Skorzystaliśmy z gotowego generatora https://www.wmtday.org/app/exam, który przygotowały Karty Grabowskiego. Nasze efekty:
![obraz](https://kartygrabowskiego.pl/images/jh5i1q26/production/a0c738b225c1f6b19ace059aeeb5a9411f993d15-1800x670.png?w=1400&q=75&fm=webp)
Na sam koniec zagraliśmy w Wywiad. Musieliśmy odgadywać działanie jakie ma prowadzący. Tutaj była ważna współpraca jak i to, że trzeba słuchać poprzednie grupy, żeby było wiadomo jakie działanie było już wypowiedziane. Prowadzący mógł mówić tylko więcej lub mniej.
![obraz](https://kartygrabowskiego.pl/images/jh5i1q26/production/af6ec621fefc22c6649622e6a86564eda2969bc8-1600x1197.png?w=1400&q=75&fm=webp)
Na koniec dnia z tabliczką mnożenia zrobiliśmy zawody, która grupa utworzy w najkrótszym czasie 22 pary (działanie + wynik).
![obraz](https://kartygrabowskiego.pl/images/jh5i1q26/production/2b6ccad629b80370940130af6d1fc20e5fc8f0b8-1600x1065.png?w=1400&q=75&fm=webp)
Obchody Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia wzbudziły w uczniach pozytywne emocje. Mogliśmy się zintegrować i wspólnie spędzić czas, a to wszystko przy nauce przez zabawę 😊