Nasze produkty

7 złotych zasad efektywnej nauki tabliczki mnożenia z Kartami Grabowskiego

Opublikowano:

Czy zdarzyło Ci się kiedykolwiek, że próbując nauczyć dziecko tabliczki mnożenia, natknąłeś się na mur niechęci i frustracji? Nie martw się, bo z Kartami Grabowskiego to wszystko jest znacznie prostsze! Oto siedem złotych zasad efektywnej nauki tabliczki mnożenia z Kartami Grabowskiego, które uczynią naukę łatwiejszą, przyjemniejszą i bardziej efektywną. Dzięki nim, Twój mały geniusz matematyczny osiągnie mistrzowski poziom bez żadnego bólu głowy! Przygotuj się na niezapomnianą przygodę z matematyką, poznaj złotą siódemkę i graj!

Najpierw dodawanie i odejmowanie w pamięci

Jeżeli dziecko ma trudności z opanowaniem tabliczki mnożenia, to sprawdźmy jego umiejętności w zakresie dodawania i odejmowania w pamięci. Jeżeli dziecko ma z tym problem, to zacznijmy od doskonalenia jego umiejętności w tym obszarze (najpierw ćwiczymy dopełnianie do 10, a potem przekraczanie progu dziesiątkowego). Ćwiczenia te warto realizować w formie zabaw i gier. Można do tego wykorzystać Karty Grabowskiego Dodawanie i odejmowanie.

Zaczynamy od tabliczki mnożenia do 30

Jeżeli dziecko dopiero zaczyna swoją przygodę z tabliczką mnożenia, to nie gramy całą talią, ale wybieramy karty z działaniami i wynikami w zakresie 30 (lub 20). Pozostałe karty odkładamy na później :) Potem stopniowo dokładamy karty z trudniejszymi działaniami.

Wybierajmy różne gry

W wariancie podstawowym mamy 11 gier, a w rozszerzonym – dodatkowych 45. Gry zostały tak przemyślane, aby dawały możliwość uczenia się i utrwalania tabliczki mnożenia w różny sposób. W końcu, aby opanować dobrze dane zagadnienie, trzeba je zgłębić z wielu różnych stron, w różnych sytuacjach! Będziemy więc dobierać karty w party (zobacz grę „Zaczarowany bank”), a także wykonywać salta karciane i uczyć się tabliczki mnożenia nieco inaczej – podając odpowiedzi na karty (zobacz grę „Salto”).

Dobierajmy gry do temperamentu dziecka

Podczas wyboru gier uwzględniajmy wiek dziecka i jego umiejętności w zakresie zapamiętywania tabliczki mnożenia. Ważne jest również, by dobierać gry do charakteru i temperamentu dziecka. Część dzieci lubi gry wyzwalające duże emocje (na przykład: „Prymus”, „Błyskawica”). Inne natomiast zdecydowanie wolą gry spokojne (na przykład „Sokole oko”).

Wprowadźmy nową grę, zanim dotychczasowa się dziecku znudzi

Wprowadźmy nową grę, zanim dotychczasowa się dziecku znudzi. W zanadrzu mamy wiele gier do wyboru. Dziecko poznając pierwszą grę, może być nią tak zafascynowane, że cały czas będzie chciało w nią grać. Żeby jednak ona się nie znudziła – wprowadźmy nową grę (najlepiej jeszcze na etapie fascynacji pierwszą). Dzięki temu rozbudzimy u dziecka ciekawość poznawania kolejnych gier i utrzymamy chęć dalszych rozgrywek z Kartami Grabowskiego.

Sprawdzajmy poprawność odpowiedzi

Sprawdzajmy poprawność odpowiedzi podawanych przez dziecko. Każda odpowiedź na kartę powinna być kontrolowana przez osoby starsze albo porównywana przez dziecko z tabliczkami załączonymi do kart tak, aby nie utrwalać błędnych odpowiedzi.

Liczy się systematyczność!

Grajmy systematycznie. Aby dobrze opanować tabliczkę mnożenia, trzeba przez długi czas ćwiczyć regularnie.

ZKG

Zespół Kart Grabowskiego