Wysyłamy w 24 godziny (w dni robocze)

Darmowa dostawa od 120 zł
Z życia firmy

Pierwsza edycja Programu Dla Szkół Dziecko Się Liczy za nami!

Opublikowano:

Za nami pierwsza edycja Programu Dla Szkół Dziecko Się Liczy, która zgromadziła aż 1169 szkół z całej Polski! Główną misją programu jest wspieranie dzieci w ich rozwoju emocjonalnym i społecznym poprzez muzykę i matematykę, a także tworzenie przestrzeni, w której każde dziecko się liczy. Program opiera się na 12 inspirujących piosenkach z akcji „Dziecko Się Liczy”, a scenariusze zajęć są opracowane przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem w szkołach, edukatorów oraz specjalistów w dziedzinie psychologii. Udział w programie obejmuje dostęp do gotowych materiałów dydaktycznych, spotkań z ekspertami oraz zamkniętej grupy na Facebooku dla wymiany doświadczeń. W związku z tym nie kończymy programu i uroczyście ogłaszamy, że startujemy z drugą edycją, z nową energią i nowymi scenariuszami! Jesteście gotowi? Ale najpierw trochę wspomnień…

Kto z nami był?

Siłą pierwszej edycji byli ludzie – wspaniali edukatorzy, którzy postanowili działać na rzecz rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci.

W programie brali udział: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, pedagodzy szkolni, nauczyciele świetlic, nauczyciele przedmiotowi (m.in. matematyki, informatyki, muzyki, plastyki czy języków obcych) oraz wielu innych wspaniałych specjalistów!

Co najważniejsze, ta fantastyczna, zaangażowana kadra na co dzień pracuje w każdym typie placówki oświatowej w Polsce. Byli z nami edukatorzy m.in. z: Przedszkoli, Publicznych Szkół Podstawowych, Specjalnych Ośrodków Szkolno-Wychowawczych, Szkół Podstawowych Specjalnych, Niepublicznych Placówek Oświatowych.

Co daje uczestnictwo w projekcie? Na Waszych przykładach

1. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych dzieci, w tym umiejętności rozpoznawania, nazywania i regulowania emocji, a także wzmacniania empatii.

Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Gubinie: „Zadanie obejmowało rozpoznawanie i nazywanie emocji, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z nimi, wzmacnianie empatii – zarówno koleżeńskiej, jak i środowiskowej – a także budowanie odporności emocjonalnej w obliczu sukcesów i porażek. Do szukania odpowiedzi na fundamentalne pytania, pretekstem była matematyka. Dzieci analizowały tekst piosenki pod kątem matematycznym w sposób praktyczny i angażujący. Wykonując różnorodne zadania bardzo dobrze się bawiły, co jednocześnie zwiększyło u nich motywację do nauki matematyki oraz chęć podejmowania wyzwań. Zadaniem uczniów było również przeprowadzenie rozmowy z rodzicami na temat szczęścia, inspirowanej tekstem piosenki "Szczęśliwi czasu nie liczą" Cz. Mozila, który wcześniej omówili w klasie.”

2. Budowanie odporności psychicznej i emocjonalnej, ucząc dzieci radzenia sobie zarówno z sukcesami, jak i porażkami.

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Kucharach Kościelnych: Rozważali przyczyny, rozwiązania oraz sposoby radzenia sobie w różnych sytuacjach. Po wysłuchaniu piosenki Magdy Beredy "Spróbujemy jeszcze raz", zastanawiali się, jakie słowa wypowiedziane przez bliskich pomogą im w trudnych chwilach, a jakie okażą się hamujące wszelkie nadzieje i założenia.”

3. Zwiększanie motywacji do nauki poprzez aktywne i angażujące formy edukacji, w tym muzykę i ruch. Tworzenie pozytywnego klimatu w klasie, sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi i nauce bez presji i stresu.

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Korzeniowie: „Zajęcia rozpoczęły się od wspólnego odsłuchania edukacyjnej piosenki z akcji Dziecko Się Liczy, pt.: „Uła, Uła, Ułamki”, która wprowadziła dzieci w świat ułamków w sposób lekki i angażujący. Rytmiczna forma piosenki pomogła dzieciom zapamiętać podstawowe pojęcia związane z ułamkami oraz wzbudziła zainteresowanie tematem. Następnie uczniowie pracowali z Kartami Grabowskiego Ułamki, dzięki którym mogli w praktyczny sposób, porównywać ułamki, uczyć się ich rozszerzania i skracania oraz wykonywać podstawowe działania na ułamkach: dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.

Zajęcia były prowadzone w formie zabawy i współpracy, co sprzyjało aktywnemu uczestnictwu dzieci oraz utrwalaniu wiedzy matematycznej w sposób przyjazny i zrozumiały.”

4. Efektywne łączenie edukacji matematycznej z rozwojem emocjonalnym i społecznym. Wspieranie nauczycieli i rodziców w efektywnym stosowaniu metod edukacyjnych, które sprzyjają harmonijnemu ro

zwojowi dzieci.

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Nawiadach: „Dziewczęta z klasy V śpiewają i próbują swoich sił w układzie tanecznym.

Uczniowie z klasy VII zaprojektowali i wykonali gry planszowe. Ich dzieła przetestowano na matematyce w klasie VI i zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.

Rodzicom wysłano materiały.

Dzieje się. Panuje wesoła atmosfera.”

5. Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, kreatywności i twórczego myślenia.

Uczniowie Przedszkola w Szkole Podstawowej w Grzybnie i Pani Karolina: „Wraz z moimi uczniami przeprowadziłam cykl krótkich tematów związanym z porażką i o tym, by się nie poddawać na samym początku. Wśród tak małych dzieci był to bardzo potrzebny temat. Dzieci słuchały z uwagą i niektóre naprawdę wzięły go sobie do serca. Stworzyliśmy miny "Co czuję gdy, coś mi się nie udaje", słownie omówiliśmy mapę myśli. Uczyliśmy się piosenki "Spróbujemy jeszcze raz" i analizowaliśmy jej treść. Wykonaliśmy zadanie "Słowa mają moc" i połączyliśmy ją z zadaniem "Pudełko mocy". Zadania podane w scenariuszach były bardzo ciekawe, więc część z nich zostawiłam sobie na kolejny rok i wrócimy do nich już we wrześniu. Dodatkowo w ramach tematu związanego z porażką, zorganizowałam dzieciom zawody z medalami – uczyliśmy się radzić sobie z porażką i dodawaliśmy otuchy kolegom z grupy. Czyli temat zrealizowany w praktyce. Był też "Cyrk talentów". To pomysł dzieci. Pokazywali to co, potrafią, czego się uczyli i udało im się to osiągnąć - szpagaty, stanie na rękach, kręcenie hula-hop. i... uczyli tego rówieśników. Sialiśmy też fasolkę - uczyliśmy się cierpliwości w dążeniu do celu.”

6. Doskonalenie koncentracji, pamięci i uwagi.

Uczniowie Zespołu Szkół w Wadowicach: „Zmierzyli się z mierzeniem kroków i posługiwaniem taśmą mierniczą. Wyszło im całkiem nieźle - błąd 2 cm. Nauczyli się, że popełnianie błędów to nic złego. Trzeba umieć wyciągać wnioski na przyszłość. Porażka nie definiuje człowieka.”

7. Rozwijanie percepcji muzycznej i rytmicznej.

Uczniowie Zespołu Szkół Specjalnych w Aleksandrowie Łódzkim: „Klasa 8 śpiewała piosenki i tańczyła do wszystkich utworów bawiąc się przy tym wyśmienicie.”

8. Zachęcanie do aktywnej współpracy i komunikacji, a także kształtowanie umiejętności pracy w grupie.

Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Jana Czochralskiego w Kcyni: „Uczestniczyli w czerwcu w zajęciach pt. "Czym jest dla mnie szczęście?" Była to, dla młodych ludzi, dobra okazja do przemyśleń, do podjęcia dyskusji, a przede wszystkim do zapoznania się z różnorodnym spojrzeniem rówieśników na tę kwestię. Uczniowie kilku klas tworzyli wspólnie mapy myśli dotyczące SZCZĘŚCIA. Od tej pory piosenka "Szczęśliwi czasu nie liczą" często rozbrzmiewa na szkolnych korytarzach.”

9. Promowanie aktywności fizycznej i ruchu jako elementów wspierających koncentrację i rozwój poznawczy.

Uczniowie klasy 0a z Pierwszej Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej w Kielcach: „Po raz kolejny zachwycili nas swoją kreatywnością i zaangażowaniem!

W ramach realizacji scenariusza nr 5 dzieci podjęły wyjątkowe wyzwanie – stworzyły własną choreografię inspirowaną piosenką „Spróbujemy jeszcze raz” Magdy Beredy. Po wspólnym wysłuchaniu utworu rozmawialiśmy o emocjach, jakie wywołuje muzyka: o smutku, nadziei, sile przyjaźni i o tym, jak ważne jest, by się nie poddawać.

Następnie, w atmosferze radości i współpracy, dzieci stworzyły ruchową opowieść, w której każda figura taneczna niosła ze sobą przesłanie piosenki. Ich choreografia to piękny przykład tego, jak muzyka i ruch pomagają wyrażać uczucia i budować wspólnotę.”

10. Budowanie nawyków pozytywnego myślenia i rozwijanie umiejętności refleksji nad własnymi uczuciami i działaniami.

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 w Luboniu: „Słuchali piosenki Czesława Mozila „Szczęśliwi czasu nie liczą”, interpretowali tekst, zastępowali słowa tekstu obrazkami. Piosenka była inspiracją do tego aby porozmawiać o emocjach. Uczniowie mówili co daje im szczęście, do jakich momentów wracają najchętniej i chcieliby je pomnożyć. Wykonaliśmy ćwiczenie polegające na znalezieniu rzeczy które dają nam szczęście w oparciu o pięć zmysłów. Uczniowie wymieniali smaki, zapachy, dźwięki, widoki i dotykane przedmioty, rzeczy które wzbudzają w nich szczęście. Kiedy dziecko skupia się na szczęściu, łatwiej wierzy, że życie może być pełne radości i miłych chwil.”

Dlaczego warto wziąć udział w 2. edycji programu (2025/2026)? Kluczowe korzyści z uczestnictwa

Szkoły, nauczyciele i uczniowie zyskują szereg konkretnych korzyści, dołączając do programu:

Całkowicie darmowy udział: Program jest bezpłatny dla wszystkich szkół podstawowych i ponadpodstawowych, ich przedstawicieli i nauczycieli.

Gotowe scenariusze zajęć i narzędzia: Uczestnicy otrzymują gotowe, angażujące i inspirujące materiały dydaktyczne, które pomagają wspierać uczniów w ich rozwoju emocjonalnym, budować odporność psychiczną i zwiększać motywację do nauki. Materiały te są opracowane przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem w szkołach oraz specjalistów w dziedzinie psychologii.

Inspirujące piosenki: Program wykorzystuje 12 inspirujących piosenek stworzonych w ramach akcji „Dziecko Się Liczy”, z których każda porusza ważne tematy. W akcję zaangażowane są gwiazdy, takie jak Czesław Mozil i Magda Bereda.

Wsparcie ekspertów: Uczestnicy mają dostęp do bezpłatnych spotkań i webinarów z pomysłodawcami i ekspertami akcji „Dziecko Się Liczy”.

Społeczność i wymiana doświadczeń: Dostęp do zamkniętej grupy programu na Facebooku umożliwia wymianę wiedzy i doświadczeń z innymi uczestnikami projektu, zespołem projektu oraz ekspertami akcji.

Certyfikat uczestnictwa: Po zrealizowaniu minimum jednego scenariusza i opisaniu sposobu realizacji na grupie programu na Facebooku, szkoła lub nauczyciel otrzymują certyfikat w formie elektronicznej.

Darmowy e-book: Po zapisaniu się na newsletter, uczestnicy mogą pobrać darmowy e-book o emocjach i matematyce w prawidłowym rozwoju dzieci, stworzony przez ekspertki Agnieszkę Balla i dr Zuzannę Jastrzębską-Krajewską.

Angażowanie rodziców: Program umożliwia zaangażowanie rodziców poprzez organizację warsztatów lub udostępnianie im materiałów, aby również mogli wspomóc dzieci w ich emocjonalnym rozwoju.

Program Dla Szkół Dziecko Się Liczy stanowi kompleksowe narzędzie edukacyjne, które integruje rozwój emocjonalny z nauką matematyki i języka, wykorzystując muzykę jako angażujące medium. Jego struktura i cele świadczą o holistycznym podejściu do rozwoju dzieci, ucząc je zarówno umiejętności radzenia sobie z wyzwaniami, jak i dostrzegania źródeł szczęścia w codziennym życiu.

Dołącz do nas, nie może zabraknąć Cię w kolejnej edycji!

https://dzieckosieliczy.pl/programedukacyjny/

Dominika Wegner - Kowalska

Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunkach Socjologia Stosowana w Sferze Publicznej oraz Pedagogika specjalna. Resocjalizacja z elementami kryminologii. Dominika obecnie reprezentuje Karty Grabowskiego. W życiu zawodowym w pełni wspiera i promuje ideę nauki poprzez zabawę. Prywatnie, w wolnych chwilach pasjonuje się fotografią - szczególnie krajobrazową oraz dekoracjami DIY.